کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

به منظور جلوگیری از بروز تخلف در صدور كارت معاینه فنی؛

مراكز مكانيزه معاینه فنی استان چهارمحال وبختياري برخط سازی شدند

29 تير 1393 ساعت 9:34

به منظور جلوگیری از بروز تخلفات احتمالي در صدور كارت معاینه فنی برای خوردو های سنگین و نیمه سنگین،تمامی ایستگاه های معاینه فنی استان بر خط سازی شدند.


به گزارش جهانبین نیوز، كرمي مديركل حمل ونقل اداره كل حمل و نقل وپايانه هاي چهارمحال و بختياري با اعلام اين خبر گفت: با توجه به اينكه يكي از عوامل مهم بروز تصادفات جاده ای مربوط به نقص فنی خودرو است که اين امر لزوم نظارت و کنترل بر وسايل نقليه عمومی و شخصي را افزايش می دهد، برهمین اساس به منظور جلوگیری از بروز تخلفات در صدور كارت معاینه فنی به صورت دستي برای وسائط نقليه، تمامی ایستگاه های معاینه فنی استان بر خط سازی شدند.

وی در خصوي ايمني وسایل نقلیه و اطمینان از سالم بودن آنها بر اهمیت و ضرورت وجود مراکز معاینه فنی مکانیزه خودروها تاکید کرد و گفت: در سال گذشته در دو مركز معاینه فنی مکانیزه خودروهای سنگین بيش از ۱۶ هزار دستگاه وسیله نقلیه سنگین مورد بازدید فني قرار گرفت.

كرمي، هدف از برخط سازي صدور كارت معاينه فني را ارتقا كيفيت خدمات ارائه شده توسط مراكز معاينه فني وجلوگيري از بروز تخلفات احتمالي دانست.

مديركل حمل ونقل اداره كل حمل و نقل وپايانه هاي چهارمحال و بختياري تصريح كرد: طرح سامانه بر خط سازي معاينه فني خودروهاي سبك وسنگين در استان از اواسط تيرماه سال جاري به مرحله اجرا درآمده است كه تمامي مراحل ثبت و صدور برچسب معاينه فني و كنترل وسایل نقليه توسط سامانه مذكور صورت مي پذيرد.

كرمي به تشريح مراحل صدور كارت معاينه فني اشاره كرد وگفت: پس از آنكه مشخصات خودرو وارد نرم افزار شد و انجام آزمونهاي مربوطه بر روي خودرو صورت گرفت نتايج آزمون بصورت خودكار همراه با درخواست معاينه براي سامانه تحت وب ارسال و در صورت تائيد و داشتن حد استاندارد اطمينان فني، كد رهگيري صادر و فرايند صدور كارت برچسب انجام مي پذيرد.

گفتنی است دو مركز مكانيزه معاينه فني شهرستان هاي شهركرد از سال ۸۶ و بروجن ازسال ۸۸ با سرمايه گذاري بخش خصوصي شروع به فعاليت کردند.

انتهای پیام/خ ز/


کد مطلب: 16269

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/16269/مراكز-مكانيزه-معاینه-فنی-استان-چهارمحال-وبختياري-برخط-سازی-شدند

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir