کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ارکان خانواده در تیررس شبکه های ماهواره ای قرار گرفته است

28 تير 1393 ساعت 11:48

چهار رکن اصلی خانواده مسلمان یعنی حیا، عفت، غیرت و حجاب در کانون هجمه وسیع شبکه های ماهواره ای قرار دارد.


به گزارش جهان بین نیوز به نقل از پایگاه خبری تحلیلی پیرغار؛ عباس اسلامی افزود: از زمانی که ماهواره وارد خانه های ایرانیان شد، طیف گسترده ای از شبکه های ماهواره ای مورد توجه و استقبال مخاطبان قرار گرفت.

در ابتدا به دلیل محدود بودن شبکه های فارسی زبان، شبکه های خارجی مورد توجه بییندگان برنامه های ماهواره ای قرار داشت اما پس از مدتی با گسترش شبکه های فارسی زبان به دلایل عدم کار فرهنگی منسجم در میان خانواده ها نسبت به استفاده از ماهواره، این پدیده به صورت گسترده ای درون خانواده های ایرانی راه یافته است.

وی در ادامه افزود: تعداد شبکه های ماهواره ای فعال در جهان ۱۷ هزار و۶۶۶ شبکه است که از این تعداد حدود سه هزار شبکه در داخل ایران با همین دیش ها و آنتن های معمولی قابل دریافت هستند.

از این تعداد شبکه حدود ۷۴ شبکه مخصوص تبلیغات مد لباس و لوازم آرایش است. با توجه به جوان بودن جمعیت کشور، علاوه بر تاثیر شبکه های ماهواره ای بر نحوه نگرش جوانان به مسایل سیاسی، ما شاهد تغییر در الگوهای فرهنگی جوانان کشور نسبت به بسیاری مسایل از جمله مدل لباس و آرایش نیز هستیم.

اسلامی با اشاره به آثار مخرب برنامه‌ شبکه‌های ماهواره‌ای و ضرورت جلوگیری از پیگیری سایت‌های مبتذل توسط فرزندان، اظهار داشت : خانواده‌ها باید برای پر کردن اوقات فراغت فرزندان خود به شیوه صحیح برنامه‌ریزی کنند تا فرزندان‌شان درگیر برنامه‌های زیان بار ماهواره و سایت‌های مخرب نشوند.

کارشناس مسائل سیاسی در ادامه گفت: مهمترین و اساسی ترین معضل ماهواره تطابق نداشتن بسیاری از فرهنگ های دنیا با فرهنگ دینی و چارچوب اعتقادی ما دانست و غنی کردن برنامه های داخلی صدا و سیما، شناختن نیازهای افراد جامعه، تعلیم و تربیت، آگاهی بخشیدن و آشنا کردن افراد با اثرات مخرب ماهواره توسط جامعه شناسان، روانشناسان و علماء بهترین راه برای آگاهی مردم با ماهواره دانست.

وی در ادامه اشاره نمود : دشمنان قسم خورده این اسلام عزیز چهار ستون اصلی خانواده مسلمان یعنی حیا، عفت، غیرت و حجاب را مورد هجمه وسیع فرهنگی و اعتقادی قرار داده اند که راه مبارزه با این هجمه فرهنگی چیزی جز عمق بخشیدن به معرفت و معنویت نخواهد بود.

این کارشناس فرهنگی تصریح کرد: یکی از مهمترین زمان ها برای بالا بردن سطح معرفت و معنویت خانواده ها همین ماه ضیافت الله، ماه مبارک رمضان است، در این شبهای قدر از خدا بخواهیم ما را هر چه بیشتر در مسیر صراط مستقیم راهنمایی و هدایت نماید، قلوب ما را به نور ایمان هدایت فرماید، آنی و کمتر از آنی ما را به خودمان وا مگذارد و در زندگی با تمسک به قرآن و اهل بیت علیهم السلام خود را از فتنه ها و آسیب های آخر الزمان در امان داریم .

انتهای پیام/


کد مطلب: 16240

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/16240/ارکان-خانواده-تیررس-شبکه-های-ماهواره-قرار-گرفته

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir