کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

استاد حوزه و دانشگاه:

طلب عاقبت بخیری، بهترین دعای شب قدر است / توفیق بندگی و عبادت خدا با دوری از گناه حاصل می شود

بسیج نیوز , 25 تير 1393 ساعت 13:58

حجت الاسلام والمسلمین دکتر امیرقلی جعفری، در جلسه اخلاق کارکنان ستاد سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام که در حسینیه آیت الله بهاءالدینی برگزار شد، توفیق بندگی و عبادت خدا را حاصل دوری از گناه دانست.


به گزارش جهانبین نیوز، استاد حوزه و دانشگاه اظهار کرد: ماه رمضان، ماه ضیافت الله است.

حجت الاسلام امیرقلی جعفری، با تأکید بر استفاده از فرصت های ماه مبارک رمضان، به آسیب شناسی سلب توفیق بندگی خداوند از انسان بر اساس فرمایشات حضرت امام سجاد(ع) در فرازهایی از دعای ابوحمزه ثمالی پرداخت.

وی، دعای ابوحمزه ثمالی را یکی از زیباترین مناجات و گفتگوهای بنده با خدا دانست و تصریح کرد: حضرت امام سجاد علیه السلام در این دعا، ۱۱علت برای بررسی مشکلات بندگان و سلب توفیق عبادت خداوند از انسان، عنوان فرموده است.

این استاد دانشگاه خاطرنشان ساخت: رانده شدن از درگاه حضرت حق، یکی از عواملی است که باعث سلب توفیق از انسان می شود و موجب می شود که ما هربار تصمیماتی بگیریم ولی نتوانیم به آنها عمل کنیم.

جعفری، ضایع کردن حقوق و حدود الهی و حق الناس را از دیگر عوامل سلب توفیق عبادت و بندگی دانست و بیان داشت: "اعراض"، یعنی روی برگرداندن از خداوند و دروغگویی از دیگر عواملی هستند که امام سجاد علیه السلام در دعای ابوحمزه بعنوان آسیب های مسیر بندگی عنوان فرموده اند.

استاد حوزه و دانشگاه، ناسپاسی نعمت های خدادادی و فاصله گرفتن از مجلس علم و علما و مذاکرات علمی و غفلت از اینکه در کجای این عالم قرار داریم را جزء عواملی عنوان کرد که موجبات دوری از خداوند را برای انسان فراهم می آورند.

وی، گفت: حضرت خاتم الانبیاء نیز یک بار متولد شده و فرصت همه انسان ها برای زندگی در این دنیا، یک بار است و تمدید نمی شود، بنابراین باید از این فرصت محدود صحیح استفاده کنیم؛ زیرا جاودانگی متعلق به آخرت است و هر تولدی را مرگی فرا می گیرد.

حجت الاسلام جعفری، انس گرفتن با مجالس لهو و لعب و سپری کردن عمر در بطالت را از دیگر عوامل دوری از رحمت خداوند عنوان کرد و گفت: دلیل دیگر این است که شاید خدا دوست ندارد صدای من بنده را بشنود؛ زیرا من هم صدای خدا را نشنیده گرفته ام .

وی، گناهکاری و کم حیایی یا بی حیایی را از دیگر عوامل سلب توفیق خدادادی برشمرد و افزود: حریم خالق را باید نگهداشت؛ زیرا در غیر این صورت توفیق عبادت و بندگی از انسان گرفته می شود.

استاد حوزه و دانشگاه در این مراسم به فرارسیدن شب های قدر اشاره کرد و گفت: شب قدر، شب استجابت دعاست و بهترین دعا در این شبها، طلب عاقبت بخیری از خداوند متعال است.

وی، افزود: چه بسا افرادی در کنار امام و رهبری بوده اند؛ ولی در میانه راه کم آورده اند، پس باید در شب های قدر برای عاقبت بخیری خویش دعا کنیم.

گفتنی است: مراسم معنوی شبهای قدر، شامل"تلاوت قرآن کریم"، دعای " توسل "، "جوشن کبیر"، زیارت "آل یاسین" و "عاشورا" ، اقامه نماز قضا "، "سخنرانی" و مراسم "توسل به قرآن کریم" درشب های ۱۹-۲۱و ۲۳ ماه مبارک رمضان از ساعت ۲۲:۳۰ در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) شهرکرد آغاز و تا ساعت ۳بامداد ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام /


کد مطلب: 16228

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/16228/طلب-عاقبت-بخیری-بهترین-دعای-شب-قدر-توفیق-بندگی-عبادت-خدا-دوری-گناه-حاصل-می-شود

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir