کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل حمل و نقل چهارمحال و بختیاری:

11 محور از جاده‌های مواصلاتی چهارمحال و بختیاری ایمن‎سازی شد

17 تير 1393 ساعت 13:52

۱۱ محور از جاده هاي استان تحت پوشش علائم عمودي شامل چراغ روشنائي و راهنمائي و علائم افقي همچون خط كشي، بازتاب‌ها، كاهنده سرعت، كف نويسي و ساير اقدامات قرار گرفتند.


به گزارش جهانبین نیوز، فریبرز کرمی، مدير كل حمل ونقل و پايانه هاي استان با بيان اينكه ايمن سازي مدارس حاشيه راه‎ها يكي از اقدامات اساسي در راستاي ايمني روستاها و ساكنان حاشيه راه‎ها است، اظهار کرد: آموزش نكات ايمني به دانش آموزان و طرح‎هاي ايمني سازي فيزيکي مانند خط كشي، نصب تابلوهاي پيام متغير، علائم ايمني وغيره جلوي مدارس از جمله اقدامات این اداره‌کل در همین راستا است.

وي افزود: باتوجه به محدوديت اعتبار، هر سال تعدادي از مدارس حاشيه راه هاي استان با هماهنگي آموزش و پرورش مشمول اجراي اين طرح مي شود و امسال نيز در ۲۵ مدرسه، آموزش و ۱۵ مدرسه ديگر نيز ايمن سازي فيزيکي می‎شود.

مديركل حمل ونقل وپايانه هاي استان اجراي طرح هاي ايمن سازي مربوط به راكبان موتورسوار، عابران پياده، وانت بارها و سرنشينان خودرو را از ديگر فعاليت‌هاي اين اداره كل برشمرد و گفت: اين اقدامات در دو بخش فيزيكي و آموزش است كه ۱۱ محور از جاده هاي استان تحت پوشش علائم عمودي شامل چراغ روشنائي و راهنمائي و علائم افقي همچون خط كشي، بازتاب‌ها، كاهنده سرعت، كف نويسي و ساير اقدامات قرار گرفتند.

كرمي در ادامه از آموزش چهره به چهره موتوسواران عابرين پياده، مالكان وانت بارها و سرنشينان خودرو با حضور در جاده های استان و اهدای کلاه ایمنی به راكبان این وسیله نقلیه خبر داد و افزود: توزيع برچست هشداردهنده، دستكش، ساق‎بند ايمني و بادگير از دیگر اقدامات ایمن سازی تردد این وسایل نقلیه پرخطر در محورهای استان بوده است.

وی با اشاره به طرح نوروزی حمل ونقل مسافر كه از ۲۵ اسفندماه ۹۲ تا ۱۵ فروردین ۹۳ ادامه داشت، تصریح کرد: در اين مدت شاهد کاهش ۲۲ درصدی تلفات انسانی و ۲۹ درصدي تصادفات جرحي بودیم و در مجموع طي سه ماهه گذشته۱۰ درصد كاهش تلفات در محورهاي مواصلاتي استان داشتيم.

مدير كل حمل ونقل و پايانه هاي استان مهمترين دلايل كاهش تصادفات جاده اي را اجرای طرح‎های ترافیکی و ساماندهی تردد ناوگان عمومي حمل ونقل و ایجاد محدودیت‎های ترافیکی در ایام نوروز، همچنین آموزش و باز‎آموزي قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی به رانندگان وسایط نقلیه عمومی، فرهنگ‎سازی عمومی با استفاده از ظرفیت رسانه ها دانست.

انتهای پیام/ خ ز/


کد مطلب: 15981

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/15981/11-محور-جاده-های-مواصلاتی-چهارمحال-بختیاری-ایمن-سازی

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir