کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مبارزه با آفت سن در 2300 هکتار از مزارع اردل

17 تير 1393 ساعت 8:50

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردل گفت:با پایان یافتن مبارزه با آفت سن در مزارع گندم و جو شهرستان، امسال در سطح 2300 هکتار با این آفت مبارزه شد.


به گزارش جهانبین نیوز، مسعود میرزایی صبح امروز در گفت و گو با خبرنگار هفت چشمه اظهارداشت: آفت سن از جمله آفات معمول و متداول محصول گندم است که همه ساله مبارزه با آن در مناطق مختلف کشورمان صورت می‌گیرد.

میرزایی با اشاره به وضعیت شیوع آفت سن در شهرستان اردل طی سال جاری تصریح کرد: این آفت امسال در اردل چندان بحرانی نبوده و تا حدودی در سطح شهرستان کنترل شد.

وی خاطرنشان کرد: در سال جاری با وجود اجرای عملیات کنترل و مقابله با آفت سن در سطح شهرستان اردل در برخی موارد این آفت وارد مزارع گندم شد.

این مسئول با بیان اینکه مبارزه با آفت سن در مزارع به عهده کشاورزان است، ادامه داد: کشاورزان اردلی امسال به خوبی موفق به کنترل آفت در مزارع خود شدند.

میرزایی اظهار کرد: طی سال جاری مبارزه با آفت سن در مزارع گندم شهرستان اردل در سطحی بالغ بر ۲۳۰۰ هزار هکتار صورت گرفته است.

وی متذکر شد: در طول فصل زراعی جاری کارشناسان جهادکشاورزی شهرستان به طور مستمر از مزارع گندم شهرستان بازدید کرده‌اند و به طور مداوم جمعیت آفت سن را به منظور مبارزه به موقع بررسی کرده‌اند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردل عنوان کرد: به منظور جلوگیری از بازگشت دوباره جمعیت آفت از مزارع به مراتع و کو‌ه‌ها و پیشگیری از مشکل‌ساز شدن برای سال‌ آینده، مزارع گندم شهرستان مجددا سمپاشی خواهند شد.

انتهای پیام/


کد مطلب: 15947

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/15947/مبارزه-آفت-سن-2300-هکتار-مزارع-اردل

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir