کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

استاد حوزه علمیه:

داعش دسيسه استعمار و صهیونیسم است

12 تير 1393 ساعت 11:44

گروه داعش از نظر اعتقادي بسيار عقب هستند و خوي درندگي دارند که حتي به زنان و کودکان نيز رحم نمي کنند و همه اين ها دسيسه استعمار و صهیونیسم است.


به گزارش جهان بین نیوز، حجت الاسلام شيرازي از اساتيد حوزه علميه قم در گفت و گو با زنگ خبر گفت: يکي از دلايل تشکيل اين گروهک ايجاد تفرقه ميان شيعيان و اهل تسنن است که با برگزاري انتخابات اخير عراق و روي کار آمدن نخست وزيري از شيعيان شدت گرفت و تصميم گرفتند با هماهنگي بازماندگان فرماندهان صدام گروه تکفيري داعش را هرچه بيشتر قدرتمند سازند و ترس و رعب را ميان مسلمانان ايجاد کنند.

وی افزود: اين گروه تکفيري به دليل حمايت هاي آمريکا و بازماندگان صدام به سرعت در عراق پيشروي کردند و چندين استان عراق را اشغال نموده و حتي پادگان ها و سلاح هاي عراق نيز به اين گروه اختصاص يافت.

شیرازی در ادامه با اشاره به فتواي آيت الله سيستاني، گفت: با فتواي اين مرجع عالي قدر شيعيان عراق گروهي تحت عنوان بسيج مردمي شکل گرفت و بيش از چند ميليون از مردم به دفاع از اعتقادات و کشور خودشان وخصوصا عتبات عاليات پرداختند.

این استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: علماي اهل تسنن نيز همگام با مرجع شيعيان فتواي جهاد دادند و گروه هاي شيعيان واهل تسنن وحتي غير مسلمانان به صورت يک پارچه در اين بسيج چند ميليوني مشارکت کردند و پيروزي هاي اخير عراق در مقابل اين گروه تکفيري رقم خورد.

شیرازی افزود: گروه داعش از نظر اعتقادي بسيار عقب هستند و خوي درندگي دارند که حتي به زنان و کودکان نيز رحم نمي کنند و همه اين ها دسيسه استعمار و صهیونیسم است و آمريکا نيز با حمايت از اين گروه و با درگيري ميان گروه هاي مختلف مسلمانان زمينه را براي خرسندي اسرائيل و ديگر اهداف شوم اين رژم غاصب فراهم مي کند.

انتهاي پيام/


کد مطلب: 15815

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/15815/داعش-دسيسه-استعمار-صهیونیسم

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir