کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امام جمعه بن:

رمضان ماه بخشندگی خداوند است

11 تير 1393 ساعت 9:12

رمضان در لغت از «رمض» به معناي شدت حرارت گرفته شده و به معناي سوزانيدن مي‏ باشد چون در اين ماه گناهان انسان بخشيده مي‏ شود، به اين ماه مبارک رمضان گفته‏ اند.


به گزارش جهان بین به نقل از زنگ خبر ، حجت الاسلام غضنفري درباره فضايل ماه مبارک رمضان گفت: اين ماه در روايات اسلامي ماه خدا و ميهماني امت پيامبر اکرم(ص) خوانده شده و خداوند متعال از بندگان خود در اين ماه در نهايت کرامت و مهرباني پذيرايي مي‏کند.

وی افزود: اين ماه، در ميان مسلمانان از احترام، اهميت و جايگاه ويژه ‏اي برخوردار و ماه سلوک روحي آن‌ها است و مؤمنان با مقدمه ‏سازي و فراهم کردن زمينه‏ هاي معنوي در ماه‏ هاي رجب و شعبان هر سال خود را براي ورود به اين ماه شريف و پربرکت آماده مي‏ کنند، و با حلول اين ماه با شور و اشتياق و دادن اطعام و افطاري به نيازمندان، شب ‏زنده ‏داري و عبادت، تلاوت قرآن، دعا، استغفار، دادن صدقه، روزه‏ داري و ... روح و جان خود را از سرچشمه فيض الهي سيراب مي ‏کنند.

غضنفري گفت: ماه مبارک رمضان به جهت نزول قرآن کريم در آن و ويژگي‏ هاي منحصري که دارد در ميان ماه‏ هاي سال ‏قمري برترين است؛ قرآن کريم مي ‏فرمايد: «ماه رمضان ماهي است که قرآن براي هدايت انسان‏ ها در آن نازل شده است.»( سوره بقره، آيه ۱۸۵)

امام جمعه بن در ادامه افزود: انسان افزون بر جنبه مادي و جسمي، داراي بعد معنوي و روحي هم هست و هر کدام در رسيدن به کمال مطلوب خود، برنامه ‏هاي ويژه را نياز دارند، يکي از برنامه‏ ها براي تقويت و رشد بعد معنوي، تقوا و پرهيزگاري است؛ يعني اگر انسان بخواهد خودش را از جنبه معنوي رشد و پرورش دهد و به طهارت و کمال مطلوب برسد، بايد هواي نفس خود را مهار کند و موانع رشد را يکي پس از ديگري بر دارد و خود را سرگرم لذت‏ ها و شهوات جسمي نکند. يکي از اعمالي که در اين راستا مؤثر و مفيد است روزه‏ داري است.

انتهای پیام/


کد مطلب: 15754

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/15754/رمضان-ماه-بخشندگی-خداوند

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir