کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

هدف روزه‎داران، تقرب الهی باشد

9 تير 1393 ساعت 14:04

فرمانده سپاه ناحیه شهرستان شهرکرد گفت: شایسته است که هدف و نیت روزه تقرب انسان به خدا و همسایگی و خشنودی خدا و تقویت صفات روحانی بندگان باشد.


به گزارش جهانبین نیوز، مهران مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار بام ایران خبر با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اظهار کرد: ماه رمضان ماهی است که خداوند از آن با عنوان ماه نزول قرآن برای راهنمایی مردم با دلایل روشنی از هدایت و تشخیص حق از باطل یاد می کند.

مرادی اظهار داشت: پیامبر(ص) در خطبه شعبانیه خطاب به مسلمانان فرمود: ماه خدا با برکت و رحمت و بخشش گناهان نزدیک است، ماهی که در نزد خدا برترین ماهها، روزهایش برترین روزها، شبهایش بهترین شب ها و ساعت هایش بهترین ساعت هاست.

وی افزود: این ماهی است که همگان به مهمانی خدا دعوت شده ایم و نفس کشیدن و خوابیدن در این ماه حکم تسبیح و عبادت را دارد و اعمال قبول و دعاها مستجاب است.

مرادی اذعان داشت: اگر چه به دنبال روزه گرفتن گرسنگی را متحمل می شویم اما همین گرسنگی فواید زیادی از دیدگاه علمای اخلاق دارد.

وی، صفای قلب، تفکر همراه با شناخت، نورانی شدن وجود انسان، تربیت شدن اندیشه، تواضع و از بین رفتن ناسپاسی و سرکشی، شکستن شدت شهوات، آمادگی برای انجام عبادات، توانایی برای دادن مال، میهمانی و هدیه دادن، احسان و نیکی کردن را از جمله این فواید عنوان کرد.

مرادی، رسیدن به نعمت شناخت، نزدیکی و دیدار با خداوند متعال را در سایه همین گرسنگی و مراقبات روزه داری دانست و بیان داشت: وقتی ارزش کاری را که از تو خواسته شده است را فهمیدی برای رسیدن به نتیجه خوب و درست و اخلاص در آن تلاش می کنی.

فرمانده سپاه ناحیه شهرستان شهرکرد تصریح کرد: شایسته نیست هدف روزه فقط مجازات نشدن یا به دست آوردن پاداش و بهشت و نعمت باشد و اگر چه با روزه اینها نیز به دست می آید اما سزاوار است که هدف و نیت روزه تقرب انسان به خدا و همسایگی و خشنودی خدا و تقویت صفات روحانی بندگان باشد.

مرادی تاکید کرد: بایستی حریم و حرمت این ماه حفظ شود و از رفتار ناهنجار نظیر روزه خواری خودداری شود و این مهم خواست مردم متدین و فهیم و روزه دار ماست.

وی گفت: امید است با بهره گیری مناسب و استفاده حداکثری از فیوضات این ماه در جهت ارتقاء معنویت و خودسازی و تعالی بهره گیریم.

انتهای پیام/


کد مطلب: 15687

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/15687/هدف-روزه-داران-تقرب-الهی-باشد

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir