کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ماه ضیافت الهی بهترین فرصت برای محاسبه و مراقبه نفس است

بام ایران خبر , 8 تير 1393 ساعت 12:44

مدیر‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: ماه رمضان فرصتی است که با روزه گرفتن به روح خود جانی دوباره ببخشیم و با دعا و عبادت خالصانه گناهان خود را پاک و دل ها را صاف کنیم.


به گزارش جهانبین نیوز، حجت الاسلام رحمت الله اروجی با تبریک به مناسبت فرا رسیدن ماه میهمانی خدا اظهار کرد: در خطبه پیامبر(ص) در خصوص ماه مبارک رمضان آمده این ماه خداوند عالمیان است و شریف ترین ماه ها است و روزهایش بهترین روزها و شب هایش بهترین شب ها، ساعت هایش بهترین ساعت ها است.

اروجی افزود: رمضان ماهی است که درهای آسمان و درهای بهشت و رحمت گشوده می شود و درهای جهنم بسته می شود و در آن شبی(لیله القدر) است که عبادت در آن بهتر از عبادت هزار ماه است.

وی تصریح کرد: انسان تک بعدی نیست و دارای ابعاد مادی و معنوی است و به گفته مولای متقیان باید همانطور که به غذای جسم توجه داریم به غذای روح هم توجه داشته باشیم و روح نیز نیاز به غذا دارد و بی اشتهایی نسبت به امور معنوی نشانه بیماری روح است.

مدیر‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: همانطور که بدن انسان نیاز به غذا دارد روح انسان نیز همچون جسم او نیاز به غذا دارد و همانطور که بدن انسان بیمار می شود روح انسان نیز بیمار می شود که غذا و درمان روح روزه است و این ماه فرصتی است که با روزه گرفتن به روح خود جانی دوباره ببخشیم و با دعا و عبادت خالصانه گناهان خود را پاک کرده و دل را صاف کرد.

اروجی با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص) اظهار داشت: کسی که ماه مبارک رمضان بر او بگذرد و توفیق آمرزش را پیدا نکند بوی بهشت را نمی شنود.

وی تاکید کرد: نشانه شیعه بودن اهل محاسبه نفس بودن است و ماه ضیافت الهی بهترین فرصت برای محاسبه و مراقبه است.

انتهای پیام/


کد مطلب: 15652

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/15652/ماه-ضیافت-الهی-بهترین-فرصت-محاسبه-مراقبه-نفس

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir