کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حرمت ماه مبارك رمضان حفظ شود

سلام لردگان , 6 تير 1393 ساعت 19:48

امام جمعه موقت لردگان گفت: در ماه مبارک رمضان سال های گذشته مشاهده شد که در ظهر این ماه مراسمات عقد و عروسی برگزار شده و بستر روزه خواری ایجاد می شد.


به گزارش جهانبین نیوز، حجت الاسلام توکلی امام جمعه موقت لردگان در خطبه اول به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اشاره و گفت: با قلبی پاک در این ماه خدا، از خداوند بخواهید توفیق روزه داری و تلاوت قرآن را به ماها عطا فرمایند.

امام جمعه موقت لردگان افزود: در این ماه بایستی فرصتی که خداوند به ما عطا کرده را از دست ندهیم و برای ورود به این میهمانی با آمادگی وارد شویم.

وی افزود: نگه داشتن حرمت ماه مبارك رمضان به عنوان یك امر شرعی و قانونی، لازم و ضروری است. وی به سخنان پیامبرکرم (ص) اشاره داشت، بدبخت واقعی کسی است که این ماه را پشت سر گذارد و گناهانش آمرزیده نشود .

توکلی خاطرنشان کرد: در ماه مبارک رمضان سال های گذشته مشاهده شد در ظهر ماه مبارک رمضان مراسمات عقد و عروسی گرفته می شد و بستر روزه خواری را فراهم می کردند.

وی از مردم خواست، در ایام ماه مبارک، حرمت این ماه را نگه دارند و طوری برنامه ریزی شود که مراسمات بعد از ماه رمضان و یا در شب برگزار شوند.

توکلی، به برخی از فضائل و فضیلت های ماه رمضان اشاره کرد: هر کس در این ماه آیه‌ای از قرآن تلاوت کند اجر او مانند کسی است که در غیر آن ماه قرآن را ختم کرد.

امام جمعه موقت لردگان درخصوص یکی دیگر از فضائل روز داری گفت: کسی که روزه دار مؤمنی را دراین ماه افطار دهد این عمل به نزد خدا برای او ثواب آزاد کردن بنده ای ست و آمرزشی نسبت به گناهان گذشته اوست.

توکلی، اعتیاد را یک پدیده خانمان سوز دانست، که در بسیاری از جوامع به عنوان یک شغل به وجود آمده و نیاز است مسئولین و خانواده ها با آموزش و راهنمایی های خود جلوی این پدیده خانمان سوز را بگیرند.

امام جمعه موقت لردگان گفت: در این شهرستان گاهی صحبت هایی می شود که در مراسمات عروسی و عزا بساط مواد مخدر وجود دارد که بسیار زننده است و می بایست بزرگترها از این کارهای غلط اجتناب و دوری کنند.

خطیب نماز جمعه لردگان، نقش رسانه ها در جلوگیری و پیشگیری مواد مخدر را بسیار مهم دانست و گفت: نجات یک معتاد همانند نجات یک جامعه است.

وی با گرامی داشت سالروز شهادت شهیدبهشتی و یارانش گفت: منافقین کور دل در روز ۷ تیز با بمب گذاری در حزب جمهوری اسلامی بزرگانی را از ما گرفت که به زعم خیال خود می توانند به این انقلاب ضربه بزند.

توکلی تصریح کرد: واقعه هفتم تیر سال ۶۰ و خون مطهر شهید آیت الله بهشتی و ۷۲ تن از یاران امام خمینی (ره) تضمین کننده استمرار انقلاب اسلامی شد.

وی اظهارکرد: امروزه قضات شریف وظیفه خطیری برعهده دارند و باید در حکم، رفتار، اخلاق و منش، عدالت علوی را بدرستی اجرا کنند که البته هم اکنون نیز اینگونه است.

انتهای پیام/


کد مطلب: 15571

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/15571/حرمت-ماه-مبارك-رمضان-حفظ-شود

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir