کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون آموزش بسیج اساتید کشور:

فضای مجازی هم زبان دارد هم گوش اگر نگوییم بشنوند، می گویند تا بشنویم

1 تير 1393 ساعت 12:41

دنیای مجازی همانند دنیای حقیقی از تأثیرات انسان ها برافکار همدیگر حکایت دارد به گونه ای که هم زبان گویایی دارد هم شنونده است، اگر کوتاهی کنیم وحرف نزنیم دیگران حرف می زنند تا بشنویم.


به گزارش جهانبین نیوز، معاون آموزش بسیج اساتید کشور که به مناسبت گرامیداشت شهادت شهید چمران وروزبسیج اساتید درجمع اساتید بسیجی استان سخن می گفت، بیان داشت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی جوزف نای نظریه پرداز جامعه شناسی سیاسی درغرب از منبع قدرتی به نام"قدرت معنوی" سخن گفت ولی کسی نفهمید چه می گوید.

حجت الاسلام نصیری فرد با گذری به دوران قبل از انقلاب اسلامی ایران، تصریح کرد: درزمان کارتر که امام سخن می گفت و جمله تاریخی خود را بیان داشت که "آمریکا هیچ غلطی نمی کند" وی از مشاورانش پرسید این پیرمرد با کدام پشتوانه این گونه حرف می زند که مشاوران به غلط به وی گفتند بلوک شرق پشتوانه اوست اما زمانی که امام(ره)فرمودند"نه شرقی نه غربی" فهمیدند یک قدرت دیگری وجود دارد وآن قدرت معنوی است.

این استاد دانشگاه با تأکید براین که 35 سال گذشته وهنوز غرب"قدرت معنوی" ایران اسلامی را به معنای واقعی درک نکرده است، گفت: آنها بدلیل این که قدرت معنوی منشأ متافیزیکی دارد نمی توانند بفهمند ما چه قدرتی داریم و با همین قدرت است که تحریم های کمرشکن که می توانست یک نظام قدرتمند را از پادرآورد نتوانست خدشه ای درعمق نفوذ انقلاب اسلامی ایجادکند.

نصیری فرد با طرح مشکل اساسی جهان غرب با این عنوان که آنها در روش و مبنا قوی هستند افزود: غربی ها می دانند که یک پیچ تمدنی درحال شکل گیری است وبشریت درحال برگشت از تمدن غرب است چرا که تمدن غرب با مبنا و روش قوی آسایش را به انسان ها داده ولی آرامش را به او نداده و آن بدلیل نداشتن منبع قوی است که برخلاف ما که منابع قوی وعظیم قرآن، حدیث شیوه و روش ائمه اطهار را داریم که بدون خطا هستند منابع آنها افرادی از جنس همین بشر خطاکار است که نظریات آنها دائم عوض می شود، نقض می شود وحتی به کلی رد می شود.

وی در ادامه افزود: مشکل تمدن غرب این است که چون منبع قوی ندارد از عقل خود بنیاد استفاده می کند که این عقل خود بنیاد تجربی است وعقل تجربی فرضیات آن برعلم استوار است وچون علم بشر محدود است و خطا می کند و افرادی می آیند آن را با فرضیات خود نقض می کنند جوابگوی رفع تشنگی انسان ها نیست.

وی درادامه با اشاره به خلوص نیت و جهادی عمل نمودن شهیدان هسته ای چون علی محمدی، احمدی روشن ورضایی نژاد گفت: غنای 20درصدی که درکمتر از 8 ماه احمدی روشن به آن رسید بدون اتکا به غرب وبرخواسته از همان قدرت معنوی بود.

معاون آموزش بسیج اساتید کشور با طرح مشکلات دانشگاه های کشور بیان داشت: یکی از مشکلات اساسی ما این است که استاد ما نهایتا بدنبال "تولید علمی" به معنای بررسی نظریات دیگران است وکمتر به "تولید علم" که خلق نظریات جدید است فکر می کند ازطرفی بهای اصلی تحقیقات به مقالات ISI داده می شود واین مقالات براساس نیاز کشورهای غربی تهیه می شود نه نیاز واقعی ما وطبیعی است که مشکلی را از ما حل نمی کنند.

وی درپایان گفت: از دیگر مشکلات دانشگاه ها عدم ثبات مدیریت دردانشگاه ها وعدم امنیت مدیریتی است، به گونه ای که مدیریت پیشانی اصلی، علمی، سیاسی ودانشگاهی کشور ما که دانشگاه تهران است با عدم ثبات مدیریت وبا سرپرست اداره می شود که این موضوع به تولید علم در کشور ضربه می زند.

انتهای پیام/


کد مطلب: 15419

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/15419/فضای-مجازی-هم-زبان-گوش-اگر-نگوییم-بشنوند-می-گویند-بشنویم

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir