کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حمله به ائمه جمعه با جریان فکری خط امام(ره) همخوانی ندارد

بام ایران خبر , 29 خرداد 1393 ساعت 8:18

سخنان ۲۴ خرداد منتجب نیا در شهرکرد به عنوان قائم مقام حزب اعتماد ملی با ادعای در خط فکری امام(ره) بودن همخوانی ندارد!


به گزارش جهانبین نیوز، حجت‌الاسلام رسول منتجب نیا در جشن سالگرد حماسه سیاسی ۲۴ خرداد در شهرکرد در سخنانی خطاب به ائمه جمعه اظهار داشت: آقایان حرمت خود را حفظ کنند، با دولت هماهنگ شوید دولت اسلامی است شما که در گذشته دولت قبلی را حمایت کردید خدا شما را ببخشد، حداقل بعنوان کفاره، این دولت را حمایت کنید.

منتجب نیا که هم اکنون به همراه علی اکبر محتشمی قائم مقام کروبی در حزب اعتماد ملی است. به جاست که برای شناخت بیشتر نامبرده به گوشه ای از فعالیتهای این حزب اشاره ای شود:

حزب اعتماد ملی ۴ ماه پس از انتخابات نهم ریاست جمهوری در ۳ تیر ۱۳۸۴ توسط مهدی کروبی با انتخاب ۵۲ عضو شورای مرکزی شروع به کار کرد.

در بیانیه اعلام موجودیت این حزب در تاریخ ۸۴/۱۲/۱۸ تصریح شده: "حزب اعتماد ملی برآیند جریان فکری خط امام(ره) است" این ادعا در حالی صورت می گیرد که در بیانیه تفصیلی کنگره دوم حزب در تاریخ ۸۷/۳/۲۱ درباره همه امور داخلی و خارجی سخن گفته شده، اما به نظام جمهوری اسلامی، حضرت امام(ره)، انقلاب اسلامی، ولایت فقیه و رهبری هیچ اشاره ای نشده و فقط یک بار از واژه "حاکمیت" که نوعی مطالبه رادر پی دارد، استفاده شده است.

این حزب قرائت رسمی از دین و ارزش های اسلامی توسط حاکمیت را موجب زمینه های گرایش به لائیتیسه و سکولاریسم می داند و در قسمت دیگری از بیانیه اش از "جمهوری خواهی" سخن می گوید و از "مردم سالاری دینی" هیچ سخنی به میان نمی آورد!

در جای دیگر از بیانیه اعلام موجودیت این حزب، ریشه خود را از منظر تاریخی و آبشخور فکری، در انقلاب اسلامی و رهبری امام خمینی(ره) در پانزده خرداد ۴۲ می داند.

و مهمترین نکته نقش جدی، حساب شده و پر رنگ این حزب در فتنه ۸۸ است به طوری که دبیر کل این حزب از سران اصلی فتنه محسوب می شود، توجه به این مسئله ضروری است که رهبر معظم انقلاب بارها فتنه ۸۸ را جریانی وابسته به ابرقدرتها و استکبار جهانی برای مقابله با نظام مقدس جمهوری اسلامی و گفتمان حضرت امام(ره) دانستند.

در اینجا برای روشن شدن بهتر مطلب، بهتر است به فرمایشات حضرت امام(ره) درخصوص نقش ائمه جمعه اشاره شود:

- ائمه جمعه باید توجه داشته باشند که یکی از موثرترین قشرهای جامعه به حساب می آیند و باید توجه داشته باشند که مردم گوششان به اینهاست. شما آقایان هم بر امور جاری در محل خودتان نظارت داشته باشید و هم مردم را هدایت کنید.
*۶۱/۹/۳ حسینیه جماران در جمع ائمه جمعه استان خراسان/صحیفه نور جلد ۱۷

- این طور نباشد که توی مسجد اگر یک امام جماعت، جمعه ای بخواهد یک کلمه ای بگوید که مربوط به اجتماع مسلمین است، مورد طعن واقع بشود:" این چرا این طور کرده است؟" بیایند و او را طعنش بدهند، این جور نباشد دیگر.
*۶۱/۷/۲۲حسینیه جماران در جمع ائمه جمعه سراسر کشور صحیفه نور جلد ۱۷

اکنون این سوال مطرح است که حزبی که آبشخور فکری خود را در انقلاب اسلامی و رهبری امام خمینی(ره) می داند چه توجیهی دارد در قبال فرمایشات حضرت امام(ره) در مورد حفظ نظام جمهوری اسلامی و جایگاه ویژه ائمه جمعه به عنوان موثرترین قشر جامعه؟ موضع می گیرد واین گونه به آنها حمله تند روامی دارد! این در حالی است که سخنان منتجب نیا به عنوان قائم مقام این حزب با ادعای  در خط فکری امام(ره) بودن همخوانی ندارد!

م/ دوستی


کد مطلب: 15354

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/15354/حمله-ائمه-جمعه-جریان-فکری-خط-امام-ره-همخوانی-ندارد

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir