کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیریت جهادی به دنبال استقلال و خودکفایی است

بام ایران خبر , 28 خرداد 1393 ساعت 8:12

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: توجه به اقتصاد به این دلیل است که ملتی که روی پای خود نایستد و خود کفا نباشد در مسائل دینی و فرهنگی هم ضربه می خورد.


به گزارش جهانبین نیوز، مجتبی کوچک زاده در همایش فرهنگ و مدیریت جهادی در شهرکرد گفت: ۲۱ سال است که مقام معظم رهبری هر سال را با نامی معرفی کردند که بسیاری از این نامها رویکرد اقتصادی و رویکرد استقلالی دارد.

وی در خصوص علت این نامگذاری گفت: مدیریت جهادی به دنبال استقلال و خودکفایی است توجه به اقتصاد به این دلیل است که ملتی که روی پای خود نایستد و خود کفا نباشد در مسائل دینی و فرهنگی هم ضربه می خورد.

کچک‌زاده تصریح کرد: تاکید قرآن و اسلام نیز بر قدرت و علم و دانش مسلمانان است و باید با این رویکرد فرهنگی با فرهنگ و قدرت و حمیت خود در دنیا منشا اثر باشیم.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با اشاره به سیر تحولات انقلاب در دهه های اخیر تصریح کرد: دهه اول انقلاب دهه تثبیت انقلاب و مقابله با گروهک ها و جنگ ۸ ساله بود، دهه دوم دهه سازندگی، دهه سوم دوران تولید علم و فناوری و بالندگی بود و الان در دهه پیشرفت و عدالت و توسعه هستیم.

کوچک زاده افزود: ما امروز از لحاظ علمی رتبه ۱۳ دنیا را داریم و بعد از انقلاب به یک جهش علمی رسیدیم.

وی تصریح کرد: ما از لحاظ علمی و هسته ای در دنیا حرفی برای گفتن داریم و متوسط سن دانشمندان هسته ای ما ۳۰ سال است و این بالندگی و پیشرفت حاصل تلاش جوانان این مرز و بوم است.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با اشاره به حدیثی از پیامبر(ص) اظهار داشت: خداوند سستی و تنبلی را آفرید و میان آن دو پیوند زد و از آن دو فقر زاییده می شود پس هیچگاه نباید دست از کار و تلاش برداشت.

وی خاطرنشان کرد: با بهره‌گیری مناسب از نهاده‌های کشاورزی و گسترش آموزش می‌توان میزان تولید کشاورزان را به میانگین جهانی نزدیک نمود که این امر با مدیریت جهادی و عزم ملی تحقق می یابد.

کوچک زاده رشد و رونق اقتصادی را عاملی در جهت صدور انقلاب و فرهنگ اسلامی به عنوان الگویی موفق دانست و بیان داشت: انقلاب ما چشم امید مستضعفان و نقطه امید در جهان است و پس ما نباید هیچ گونه وابستگی و مشکل اقتصادی و فرهنگی داشته باشیم.

انتهای پیام/


کد مطلب: 15327

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/15327/مدیریت-جهادی-دنبال-استقلال-خودکفایی

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir