کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پسماندها یکی از معضلات اصلی محیط زیست استان است

بام ایران خبر , 29 خرداد 1393 ساعت 7:49

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری گفت: ۴۷ واحد صنعتی دارای ترکیبات خطرناک در استان چهارمحال و بختیاری شناسایی شده است.


به گزارش جهانبین نیوز، سعید یوسف پور در خصوص وضعیت پسماند در استان گفت: کل میزان مواد زائد خطرناک در استان معادل ۱۰۷۵۰ تن در سال برآورد شده است که از این میزان ۱۹ درصد بازیافت شده و ۸۱ درصد باقیمانده نیاز به دفن اصولی دارد.

وی، پسماندها را یکی از معضلات اصلی محیط زیست استان دانست و بیان داشت: عدم مدیریت پسماندهای عادی و زباله های شهری و خانگی عمده مشکل استان است.

یوسف پور تاکید کرد: گردشگران و مسافران باید در خصوص حفظ مناطق گردشگری و محیط زیست کوشا باشند.

وی افزود: متاسفانه در استان کمتر محل دفن زباله ای را داریم که استانداردهای لازم را داشته باشد و ما باید به سمت بازیافت زباله مبدا حرکت کنیم.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست چهارمحال و بختیاری اذعان داشت: تا ۹۰ درصد پسماند شهر شهرکرد قابلیت بازیافت دارد و می توان از این طریق با حفظ محیط زیست به یک منبع درآمد و ثروت مستمر دست یافت.

وی خاطرنشان کرد: کلیه بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی در شهرستان های شهرکرد، بروجن، لردگان و فارسان به سیستم غیرسوز زباله های بیمارستانی مجهز گردیده اند.

یوسف پور افزود: در حال حاضر تنها دو بیمارستان اردل و ناغان فاقد سیستم غیر سوز بوده که پیگیری های لازم جهت نصب دستگاه از سوی متولی امر در حال انجام است.

انتهای پیام/


کد مطلب: 15326

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/15326/پسماندها-یکی-معضلات-اصلی-محیط-زیست-استان

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir