کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فرماندار شهرستان بن:

دست ابرقدرت‌ها در اقدامات گروه‌هاي تکفيري داعش آشکار است

28 خرداد 1393 ساعت 7:55

ترديدي وجود ندارد که برخي دولت هاي منطقه در حمايت از گروه هاي تکفيري داعش دست دارند و يک گروه به تنهايي قادر نيست که يک دفعه بتواند صاحب قدرت و تجهيزات شود.


به گزارش جهان بین نیوز، کمال اکبريان فرماندار شهرستان بن در گفت وگو با زنگ خبر گفت: کشورهايي که به اين گروه ها کمک مي کنند قطعا به دنبال منافعي هستند اما بايد بدانند که اين تفکر، تفکر غلطي است و امنيت و آرامش در منطقه به نفع همه کشور هاست.

وي افزود: کشورهاي عربي که به صورت رسمي و غيررسمي از اين گروهک ها حمايت مي کنند يک اشتباه استراتژيک مرتکب شده اند که باعث شده است مردمي کشته و خسارت ببينند اما واقعيت امر، چيز ديگري است و همه جهان بايد بدانند که افراطي گري در هر شرايطي محکوم است و موجب ضرر به منطقه مي شود.

اکبريان تصريح کرد: سرکرده اين گروهک ابوبکر بغدادي کارش به جايي رسيد که از القاعده هم جدا شد و القاعده اعلام کرد که او از ما نيست ونتوانست جنايت هاي اوبکر بغدادي را تحمل کند.

فرماندار شهرستان بن با اشاره به اظهارات بي اساس امريکا، اظهار کرد: اگر دولت عراق درخواست کمک کند، ايران کمک مي کند تا صرفا اين قضيه به سرانجام رسد و آن هم به دليل وجود افراد مسلمان و اماکن مقدسي است که در اين مناطق وجود دارد.

اکبریان افزود: ديگر چنين حرکاتي در دنياي امروز پذيرفتني نيست و متاسفانه عده اي تلاش مي کنند اين حرکات را به اسم اسلام تمام کنند و به جايگاه اسلام خدشه وارد کنند در صورتي که دين اسلام از اين مسائل مبراست.

وی ادامه داد: دولت هاي منطقه بايد با اين مسائل برخوردهاي منطقي و هوشمندانه داشته باشند و قطعا قدرت داشتن اين گروه ها، دامن همه کشور هاي منطقه را خواهد گرفت.

اکبريان تصریح کرد: اين گونه نيست که برخي از کشورهاي غربي به خيال خام خود فکر مي کنند با حمايت از اين گروه ها به برخي از کشورهاي منطقه آسيب مي زنند و قطعا بايد بدانند در دراز مدت خود اين کشورها آسيب خواهند ديد.

اکبريان خاطرنشان کرد: خوشبختانه کشور ايران نظام توانمند و قوي دارد، سيستم نظامي امنيتي کشور به گونه ای است که در منطقه اين مسائل را شناسايي کرده و نمي گذارد کار به اينجا برسد و بدانند ادعاهاي ابر قدرتها و اتهاماتي که به ايران وارد مي کنند ادعاهايي کذب و دروغ است.

انتهای پیام/


کد مطلب: 15320

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/15320/دست-ابرقدرت-ها-اقدامات-گروه-هاي-تکفيري-داعش-آشکار

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir