کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اجرای طرح تعالی فکری و فرهنگی مددجویان چهارمحال و بختیاری در تابستان امسال

27 خرداد 1393 ساعت 10:26

رئيس اداره فرهنگي و آموزشي کميته امداداستان چهارمحال وبختياري گفت: طرح تعالي فكري و فرهنگي خانواده ها در پنج قالب در تابستان امسال در حال اجراست.


حمزه‌علي شريف‌پور در گفت‌و‌گو با خبرنگار جهانبین نیوز افزود: برگزاري جشنواره حبيب امام و رهبري، فعاليتهاي فرهنگي كانون هاي دائمي و موقت، معرفي اعضاي خانواده ها به ديگر كانون هاي فرهنگي تربيتي استان، برگزاري اردوهاي جهادي ويژه فارغ التحصيلان و برپايي اردوهاي سياحتي– زيارتي و آموزشي از جمله برنامه هاي طرح ساماندهي اوقات فراغت خانواده هاي مددجو است.

وي گفت: اردوهاي دانش آموزي و مددجويي اين نهاد به صورت هدفمند اجرا مي شود.

حمزه علي شريف پور گفت: با اجراي طرح نظام جامع تربيتي، اردوهايي که از سوي اين نهاد براي مددجويان برگزار مي شود به صورت تخصصي است.

وي خاطرنشان کرد: اين اردوها علاوه بر اينکه براي بزرگسالان برگزار مي شود براي پسران و دختران دانش آموز و دانشجو نيز برگزار مي شود.

رئيس اداره فرهنگي و آموزشي کميته امداد امام خمینی چهارمحال وبختياري گفت: علاوه بر اردوهاي دانش‌آموزي و دانشجويي اردوهاي اقشار خاص اجتماعي هم از سوي اين نهاد برگزار مي شود که شامل زنان سرپرست خانوار و مطلقه، سالمندان و فرزندان پرسنل نهاد هستند.

شريف پور افزود: امسال با تاکيد برشعار سال برمبناي "اقتصاد و فرهنگ" ۲۰۰۰ دانش‌آموز، ۸۰ دانشجو و ۱۰۰۰نفر از مددجويان شناسايي و برحسب نياز در اردوهاي کميته امداد شرکت کردند.

وي گفت: در سال گذشته ۱۰۰ نفر از جوانان و نوجوانان زير پوشش کميته امداد به اردوهاي راهيان نور اعزام شدند و با صرف۸۰ ميليون ريال از هزينه هاي امداد از مناطق عملياتي شوش، دهلاويه، اروند کنار و طلاييه بازديد کردند.

وي گفت: امسال همچنين دانش‌آموزان شرکت کننده در کلاس هاي کانون پيروان ولايت به اردوهاي سياحتي زيارتي اعزام مي شوند.

شريف پور، برگزاري اردوهاي جهادي با همکاري بسيج سازندگي و دانشجويي را از ديگر اقدامات انجام شده در بخش اردوهاي فرهنگي دانست و افزود: امسال هم تيم هاي دانشجويي ۱۰ الي ۱۵ نفره به همراه دانش آموزان مقطع متوسطه در اردوهاي طرح هجرت شرکت مي کنند.

وي برگزاري دوره‌هاي آموزشي، کلاس هاي اخلاق و کارگاه هاي آموزشي با رويکرد هنري - علمي و آموزشي را از برنامه هاي جانبي اردوها برشمرد و گفت: اردوگاه فرهنگي تربيتي ثامن الحجج در شهر سامان مکان مناسبي براي برگزاري دوره هاي آموزشي، کارگاهها و اردوهاي تفريحي پيش بيني شده است.

رئيس اداره فرهنگي و آموزشي کميته امداد امام خميني استان گفت: اردوهاي خانواده محور نيز با حضورفرزندان همراه با والدين با محوريت ارتباط صحيح والدين با فرزندان با صرف ۱۶۰ ميليون تومان برگزار خواهد شد .

وي در پايان پيشرفت علمي دانش آموزان و دانشجويان، شناسايي استعداد آنان، تقويت روحيه نشاط و شادابي و تحکيم نهاد خانواده را از مهمترين اهداف برگزاري اردوهاي دانش‎آموزي، دانشجويي و مددجويي کميته امداد امام خميني برشمرد.

انتهای پیام/خ ز/


کد مطلب: 15298

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/15298/اجرای-طرح-تعالی-فکری-فرهنگی-مددجویان-چهارمحال-بختیاری-تابستان-امسال

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir