کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

افتتاح 36 پروژه کشاورزی با اعتباری بالغ بر 240 میلیارد ریال در استان چهارمحال و بختیاری

بام ایران خبر , 20 خرداد 1393 ساعت 7:52

مدیر کل جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری: گسترش فرهنگ مصرف کالاهای داخلی، سرمایه گذاری در تولید، بهبود استانداردهای کیفیت کالا و رشد بهره وری در کشاورزی از جمله عوامل تحقق اقتصاد مقاومتی است.


به گزارش جهانبین نیوز، رستم غیبی در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت فرا رسیدن هفته جهاد کشاورزی برگزار شد، اظهار کرد: بخش کشاورزی بخش گسترده ای با فعالیتهای متنوعی در دو جهت تامین غذا و سلامت غذا است.

غیبی با اشاره به تاکیدات امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در خصوص تقویت اقتصاد و رهایی از وابستگی و اقتصاد مقاومتی بیان داشت: گسترش فرهنگ مصرف کالاهای داخلی، سرمایه گذاری در تولید، بهبود استانداردهای کیفیت کالا و رشد بهره وری در کشاورزی از جمله عوامل تحقق اقتصاد مقاومتی است.

وی تصریح کرد: عمده فعالیتهای جهاد کشاورزی در حوزه های تجهیز و نوسازی اراضی، پوشش و بهسازی انهار، آبیاری تحت فشار، دامپزشکی دام و طیور، عملیات صنایع تبدیلی تکمیلی در کشاورزی و عملیات خاکی آبی در اراضی است.

غیبی افزود: در حوزه عملیات آموزشی، ترویجی و تحقیقاتی سه رکن اساسی اطلاع رسانی، آگاهی رسانی و به روز رسانی روش های نوین کشاورزی در خصوص افزایش محصولات زراعی و باغی مد نظر است.

وی حمایت از تولیدکنندگان بخش کشاورزی، تهیه کود، بذر و سم و دام و علوفه مورد نیاز، تضمین خرید محصولات باغی و دامی، ایجاد اشتغال از طریق تولید و سرمایه گذاری، ارائه خدمات بیمه محصولات کشاورزی و ارائه خدمات مشاوره ای به بهره برداران و تهیه و تدارک ادوات و ماشین آلات کشاورزی را از جمله فعالیتهای جهاد کشاورزی استان برشمرد.

مدیر کل جهاد کشاورزی استان اظهار داشت: در طول هفته جهاد کشاورزی ۳۶پروژه دربخش کشاورزی با اعتباری بالغ بر ۲۴۰ میلیارد ریال در استان افتتاح می شود.

غیبی خاطرنشان کرد: ۲۰ روستا و ۳۸۹ خانوار از مزایای این طرح ها بهره مند و زمینه اشتغال ۱۸۶ نفر به طور مستقیم و ۳۳۲ نفر به طور غیرمستقیم فراهم می شود.

غیبی افزود: این طرح ها دربخش های آب وخاک، بهبود تولیدات دامی، تولیدات گیاهی، صنایع تبدیلی تکمیلی کشاورزی، شیلات و امور آبزیان می باشد.

انتهای پیام/


کد مطلب: 15107

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/15107/افتتاح-36-پروژه-کشاورزی-اعتباری-بالغ-240-میلیارد-ریال-استان-چهارمحال-بختیاری

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir