کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نفرات برگزیده سوگواره "در فراق دوست" معرفی شدند

21 خرداد 1393 ساعت 14:13

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فارسان گفت: دومین سوگواره استانی در فراق دوست در شهر چلیچه با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد .


به گزارش جهانبین نیوز به نقل از پایگاه خبری تحلیلی پیرغار، اسفندیار امیریان افزود: شاعران به دنبال مطالعه در زمینه ادبیات کلاسیک و مدرن می توانند در بالا بردن محتوای آثار خود موفق باشند.

وی ادامه داد: با بررسی آثار آیینی می توان روح مطالعه و تحقیق را در این آثار دید چرا که ذات شعر آیینی در بکار گیری عناصری بدیع است که جز با مطالعه محقق نخواهد شد.

امیریان گفت: مبانی ارزشی و اسلامی در نزد شاعران و نویسندگان بزرگترین بانک اطلاعاتی محسوب می گردد که با دید هنری می تواند در قالب مختلف نمود یابد.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فارسان عنوان کرد: اساس متون اسلامی و کتاب های آسمانی بر فطرت انسان بنا نهاده شده است. شعر نیز یک فرایند ذهنی است و مرتبط با فطرت انسانی، بنابراین مطالعه متون اسلامی تأثیر زیادی بر رشد و اعتلای ادبیات آیینی دارد و حتی موسیقی کلام الهی می تواند تاثیر زیادی بر ذهن موزون شاعر بگذارد.

امیریان گفت: ساختارهای زبانی شعر امروز به تصویرسازی نزدیک شده و این مشخصه، زیبایی خاصی به شعر داده است، اما اگر شاعر به مطالعه دقیق متون اسلامی نپرداخته باشد، نمی تواند در شعر آیینی و مذهبی تصاویر زیبا و بدیع خلق کند و عناصر مختلف را به درستی در کنار هم قرار دهد.

وی تصریح کرد: هنرمندان نسل حاضر به خوبی ارزش عرفانی و ابعاد شخصیتی امام خمینی را شناخته و در آثار خویش بازنمایی می کنند.

 در این برنامه همچنین از  عادل حیدری، جواد محمدی ،محمود صالحی به عنوان نفرات برگزیده  تجلیل شد .

انتهای پیام/س م/


کد مطلب: 15075

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/15075/نفرات-برگزیده-سوگواره-فراق-دوست-معرفی-شدند

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir