کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بخشدار مرکزی بروجن:

قیام 15 خرداد سکوی پرتاب و شالوده انقلاب اسلامی ایران/15 خرداد از خاطره ها محو نخواهد شد

15 خرداد 1393 ساعت 12:09

بخشدار مرکزی شهر بروجن گفت:قیام 15 خرداد نقطه عطفی درتاریخچه زندگی سراسر حماسه و مبارزه امام خمینی علیه رژیم پهلوی است، به طوری که این قیام را باید سکوی پرتاب و شالوده انقلاب اسلامی ایران دانست که بنیادی ترین تغییرهای ساختاری را درنظام سیاسی ایران به وجود آورد که سه عنصراسلام، امام خمینی ومردم پایه ها وعوامل اصلی تشکیل آن بودند.


به گزارش جهانبین داود قلعه ای در گفتگو با خبرنگار کلار اظهار داشت:قیام ۱۵ خرداد نهالی است که در نتیجه قهرمانی‌ها و رشادت‌های زنان و مردان ایران در این روز کاشته شد و با خون شهدای راه انقلاب آبیاری و سرانجام در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ به درختی تنومند و پر‌ثمر تبدیل شد.

قلعه ای افزود: در واقع قیام خونین ۱۵ خرداد در سال‌های ۴۲ تا ۵۷ به جریانی انقلابی تبدیل شد که با مبارزات بی‌وقفه مردم،راه حق‌خواهی و اسلام‌گرایی طی شد و انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.

وی با بیان این که نمونه قیام پانزده خرداد را درهیچ کجای تاریخ جز درحماسه همیشه ماندگار عاشورا نمی توان یافت تصریح کرد:جوانان رشیدی که با آغوش باز به استقبال گلوله های مزدوران طاغوت رفتندپرورش یافتگان مکتب عاشورای حسینی بودند که درروز ۱۲ محرم یاحسین گویان با تمام وجود به مصاف حکومت طاغوتی رفتند وبا خون مطهر وشهادت مظلومانه خویش ثابت کردند که ازمکتب عاشورا آموختند که خون برشمشیر پیروز است.

وی با اشاره به فرمایشات امام خمینی (ره) گفت:۱۵ خرداد از خاطره ها محو نخواهد شد وباید در سالروز آن، هر چه بیشتر آن را زنده نگه داشت.

بخشدار مرکزی بروجن با بیان اینکه قیام ۱۵ خرداد یادآور مقاومت، فداکاری، جانفشانی‌های مردم است، خاطرنشان کرد: ارج نهادن به این روز باید در اولویت قرار گیرد چراکه ما هر چه داریم از این ایام است.

قلعه ای با بیان اینکه هیچ عاملی نباید مانع از معرفی و تبیین ولایت فقیه در جامعه شود گفت: محور قیام ۱۵ خرداد ولایت فقیه بود و شخص امام راحل نمادی از این اصل ارزشمند محسوب می‌شد.

وی در پایان گفت:پاسداشت و حفظ اهداف و ارزشهای والای امام خمینی(ره) ضروری و وظیفه ای همگانی است.

انتهای پیام/ح


کد مطلب: 14975

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/14975/قیام-15-خرداد-سکوی-پرتاب-شالوده-انقلاب-اسلامی-ایران-خاطره-محو-نخواهد

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir