کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

وزیردادگستری درشهرکرد:

غلبه گفتمان امام خمینی(ره) در عرصه بین‌المللی/ ضرورت رعایت حقوق مردم در بالاترین سطح در مذاکرات هسته ای

14 خرداد 1393 ساعت 14:40

وزیر دادگستری گفت: با گذشت 35 سال از انقلاب اسلامی هنوز اندیشه‌های امام راحل بر فضای فکری، سیاسی و تمدنی جهان مطرح و تاثیرگذار است که باید قدر این فرصت را دانست.


به گزارش خبرنگار جهانبین نیوز، مصطفی پورمحمدی ظهر امروز در همایش امام خمینی(ره) الگوی مدیریت جهادی در مصلی شهرکرد اظهار کرد: در رابطه با امام راحل صحبت‌های زیادی شده است و نه تنها در ایران بلکه در عرصه جهانی الگو و نمونه والایی برای ملت‌های آزادیخواه جهان شده است.

وی افزود: امروز نام ایران و امام خمینی(ره) نه در سطوح پایین و یا محافل خاص بلکه در بالاترین سطح بین‌المللی مطرح است و ما این را مدیون قیام تاریخی امام راحل می‎دانیم و باید خدا را به واسطه آن شکرگذار باشیم.

پورمحمدی با بیان اینکه ایران اسلامی به قدرتی تعیین‌کننده و اثرگذار در جهان تبدیل شده است، گفت: اینکه قدرت‌های جهان همواره علیه ایران تحریم و قطعنامه صادر می‎کنند نشان از ترس و هراس غرب از ایران و قدرت بالایی است که ملت به آن دست پیدا کرده است.

وزیر دادگستری با اشاره به اهمیت رای و نظر مردم در نظام جمهوری اسلامی، تصریح کرد: امام خمینی(ره) جمهوری اسلامی را پایه‌گذاری کرد و همواره به رای و اراده مردم اعتقاد داشت و معتقد بود تا مردم را باید وارد عرصه کرد و زمینه‌ای برای رشد و تکامل آن ها فراهم و آن‌ها مردمی متعقل و متفکر پرورش داد.

پورمحمدی با بیان اینکه امام خمینی(ره) تحول بزرگی در داخل و خارج کشور ایجاد کرد، گفت: امام در نگاه اول فکر مردم را متحول کرد و سپس خودباوری اجتماعی در جامعه به وجود آورد و در مراتب بعدی در عرصه سیاسی، منطقه‌ای و بین‌المللی ایجاد تحول کرد.

وی خاطرنشان کرد: با گذشت 35 سال از انقلاب اسلامی هنوز اندیشه‌های امام راحل بر فضای فکری، سیاسی و تمدنی جهان مطرح و تاثیرگذار است که باید قدر این فرصت را دانست.

پورمحمدی با اشاره به مذاکرات هسته ای کشور، اظهار کرد: با توجه به دستاوردهایی که نظام اسلامی برای ما به ارمغان آورده باید تلاش کرد تا در این مذاکرات عزت و اقتدار ایران حفظ شود و حقوق مردم در بالاترین سطح رعایت شود.

وزیر دادگستری، حفظ وحدت و انسجام را عامل مهمی در موفقیت در مذاکرات هسته ای دانست و گفت: اگرچه انتقاداتی وجود دارد که در واقع این انتقادات و بحث‌ها به گفته امام راحل لازمه یک جامعه آزاد است اما این بحث‌ها و انتقادات باید در فضای مهر و محبت و دلسوزی مطرح شود.

پورمحمدی افزود: دولت در تلاش است تا به مردم خدمت کرده، براساس نظرات کارشناسی و عالمانه حرکت کند، از حاشیه ها بپرهیزد، کشور را با منطق عقلانی اداره کند و با مردم با صداقت و راستگویی سخن بگوید.

انتهای پیام/ خ ز/


کد مطلب: 14969

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/14969/غلبه-گفتمان-امام-خمینی-ره-عرصه-بین-المللی-ضرورت-رعایت-حقوق-مردم-بالاترین-سطح-مذاکرات-هسته

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir