کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

سخنان رییس جمهور، آب به آسیاب دشمن ریخت

12 خرداد 1393 ساعت 12:39

سخنان رییس جمهور در رابطه دین و دولت، آب به آسیاب دشمن ریخت و باعث شد بسیاری از رسانه های معاند نظام، از آن برداشت های یک جانبه و بر علیه نظام و اسلام انجام دهند که این جای تأسف دارد.


به گزارش جهانبین نیوز، در ابتدای این نشست، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، ضمن تبریک حلول ماه شعبان، تقارن این نشست و روز میلاد امام حسین(ع) را به فال نیک گرفت و اظهار داشت: بیان دغدغه های دینی ائمه جمعه در این روز بسیار ستودنی است چرا که حضرت اباعبدالله(ع) نیز جز در راه دین قدم بر نداشت و همه زندگی اش را قربانی دین کرد.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به این که بیان مشکلات و کمبودها از زبان ائمه جمعه، نشأت گرفته از دغدغه آن ها نسبت به جایگاه امامت جمعه و مشکلات مردم است، افزود: بیان انتظارات به این معنا نیست که ائمه جمعه از کاستی ها و محدودیت های صدا و سیما بی خبرند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان این که صدا و سیما نتوانسته است پس از انقلاب به جایگاه واقعی خود برسد، تصریح کرد: این در حالی است که کارهای بسیاری صورت گرفته است که در جای خود بی نظیر و فوق العاده است.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، پخش خبر ۲۰:۳۰ از شبکه دو را اقدامی پسندیده از صدا و سیما در راستای پیگیری مطالبات مردم و شفاف سازی در بسیاری از موارد دانست و خاطرنشان کرد: اظهارات اخیر رییس جمهور و خطاب قرار دادن مردم، نوعی توهین به آن ها است که رییس جمهور باید با دقت بیشتری سخن بگوید چرا که بیان این گونه کلمات در شأن رییس جمهوری اسلامی ایران نیست.

این مقام مسؤول با تأکید بر این که کسی در نظام اسلامی حق ندارد که مردم را متهم کند، ابراز داشت: متأسفانه سخنان دیروز رییس جمهور، آب به آسیاب دشمن ریخت و باعث شد بسیاری از رسانه های معاند نظام، از آن برداشت های یک جانبه و بر علیه نظام و اسلام انجام دهند که این جای تأسف دارد.

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری با اشاره به این که دین، منتسب به شخص و یا گروه خاصی نمی شود، خاطرنشان کرد: اصولا دین مقوله ای نیست که بتوان آن را منتسب به افراد یا جایگاه ها دانست؛ دین وحی پروردگار متعال است که از قرآن و عترت نشأت گرفته است و در اختیار همه گذاشته شده است و صیانت از آن وظیفه همگانی است و همه در برایر آن مسؤولند.

رییس استانی حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری در پایان به نشست مشترک ائمه جمعه با دستگاه های مختلف اشاره کرد و گفت: افزایش حساسیت کاری دو طرف این نشست ها، به یقین بهترین خروجی این جلسات است که در دستور کاری دستگاه های اجرایی قرار می گیرد.

در ادامه این نشست نیز حجت الله رحیم زاده، مدیرکل صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری با بیان این که نگاه ما به ائمه جمعه، نگاه سیاسی نیست، ابراز داشت: افتخار ما این است که خود را در رأس سربازان ولایت می بینیم و در این راه نیز همه نامهری ها را با جان و دل می پذیریم.

وی با قبول برخی مشکلات در کارهای اجرایی صدا و سیما، اظهار داشت: بروز برخی اتفاقات و مشکلات، ذات کار صدا و سیما است و ممکن است دلایل مختلفی همچون خستگی و استرس داشته باشد که به هیچ وجه نمی تواند به جایگاه صدا و سیما خدچه وارد کند.

این مقام مسؤول در ادامه ماهواره را مهم ترین ابزار و اهرم تهاجم فرهنگی بیان کرد و گفت: ایجاد تنوع شبکه های دیجیتال، متناسب با سلیقه های متفاوت، بهترین راهکار صدا و سیما در این راستا بوده است که بحمدالله نتیجه هم داده است.

رحیم زاده با اشاره به این که برای حضور ائمه جمعه و روحانیان استان در برنامه های شبکه جهانبین برنامه ریزی شده است که شاخص ترین آن ها برنامه عقیق است، خاطرنشان کرد: در این برنامه ها بر آن هستیم که جوانان را با معارف الهی و خصوصیات رفتاری و عملی ائمه اطهار(ع) آشنا سازیم.

مدیرکل صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری ضمن گلایه از کمبود اعتبارات دولتی صدا و سیما، تصریح کرد: وجود یک روحانی کارآمد و توانا به عنوان مشاور فرهنگی مدیرکل صدا و سیما که نقش یک رابط قوی را نیز بین مجموعه صدا و سیما با ائمه جمعه و روحانیان برقرار سازد، بسیار ضروری است که در دستور کار این مرکز قرار گرفته است.

در ادامه این نشست، ائمه جمعه استان ضمن اعلام آمادگی برای حضور در برنامه های دینی و فرهنگی صدا و سیما، خواستار حضور خبرنگاران فعال شهرستانی و آموزش دیده در ستادهای نماز جمعه شدند.

پوشش مناسب خطبه های نماز جمعه، بیان ویژگی های سبک زندگی اسلامی، استفاده از برنامه های تشویقی جهت حضور بیشتر مردم در نماز جمعه، تقویت بدنه کارشناسی اخبار استان، تشکر از خبرنگاران فعال، اولویت بندی درست اخبار، استفاده از ظرفیت علمی ائمه جمعه در ساخت تولیدات فرهنگی، تبیین و تشریح هنجارهای اجتماعی و بیان نقاط ضعف استان، از مهم ترین درخواست های ائمه جمعه استان از صدا و سیمای مرکز جهانبین بود که در این نشست مطرح شد.

انتهای پیام/خ ز/


کد مطلب: 14900

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/14900/سخنان-رییس-جمهور-آب-آسیاب-دشمن-ریخت

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir