کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نماینده ولی‌فقیه در استان:

دین یک امر دولتی نیست /دولت و حکومت باید در خدمت دین باشد

11 خرداد 1393 ساعت 10:06

دین یک امر دولتی، حوزوی و یا حکومتی نیست، افرادباید توجه داشته باشند که دولت، جامعه و حکومت باید در خدمت دین باشند


به گزارش خبرنگار جهانبین نیوز، حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام صبح امروز در مراسم اهتزاز پرچم متبرک امام حسین(ع) در میدان جهاد شهرکرد اظهار کرد: امام حسین(ع) دین را به جایگاه واقعی خود بازگرداند و از انحراف آن جلوگیری کرد.

وی بر ضرورت الگوگیری پاسداران از امام حسین(ع) تاکید کرد و گفت: پاسداران باید رهرو واقعی امام حسین(ع) در همه حوزه‌ها و ابعاد باشند و بکوشند تا مکتب حسینی را تداوم بخشند.

نکونام با بیان اینکه دین یک امر دولتی، حوزوی و یا حکومتی نیست، تصریح کرد: افراد باید توجه داشته باشند که دولت، جامعه و حکومت باید در خدمت دین باشند و همانطور که امام حسین(ع) خود را در راه احیای واجبات دین قربانی کرد امروز نیز باید همه چیز برای حفظ و احیای ارزش‌های دین اسلام باشد.

امام جمعه شهرکرد خاطرنشان کرد: دین نه متعلق به یک دستگاه فرهنگی است و نه به نظام تعلق دارد بلکه دین برای همه است و همه باید در راه دین فداکاری کنند.

نکونام، شناسایی شاخص‌‎ها و معیارهای دین را از امور ضروری دانست و گفت: دین معیارها و شاخص‌هایی دارد که قرآن، اهل بیت(ع)، ولایت، احکام، واجبات و محرمات از جمله این شاخص‌ها و معیارها به شمار می‎رود.

بر اساس این گزارش، مراسم اهتزاز پرچم متبرک امام حسین(ع) با حضور فرمانده سپاه قمربنی هاشم(ع)، استاندار و جمعی از مسئولان استان برگزار شد که خروج استاندار از جایگاه در حین سخنرانی نماینده ولی‌فقیه از حاشیه‌های این برنامه بود به گونه ای که این حرکت تعجب همگان را برانگیخت!

انتهای پیام/ خ ز/


کد مطلب: 14861

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/14861/دین-یک-امر-دولتی-نیست-دولت-حکومت-باید-خدمت-باشد

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir