کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

گزارشی از اعتکاف شهر اردل،

اعتکف، سفر معنوی برای تقرب الهی

25 ارديبهشت 1393 ساعت 9:33

مسئول معتکفین واحد برادارن شهر اردل گفت:در حقیقت اعتکاف یک سفر معنوی است وفرصتی بسیار مناسب برای انسان است که اندکی با خود خلوت کند و برای گناهان گذشته اش طلب مغفرت و بخشش نماید.


به گزارش جهانبین نیوز به نقل ازهفت چشمه،دیشب بعد از نماز مغرب و عشاء مهمان معتکفین مسجد حضرت ابالفضل (ع) بودیم که در این نشست صمیمانه گفت وگویی با مسئول و اعضای شرکت کننده در مراسم معنوی اعتکاف داشتیم.

در ابتدا در کنار حلقه معرفت صالحین نشستیم و به سخنان پر ارزش حجت السلام قلی زاده که راجع به اهمیت ماه رجب و اعتکاف بیان نمودند گوش فرا دادیم.

در حاشیه برنامه های معنوی اعتکاف گفت وگویی با راشد بهرمیان مسئول معتکفین واحد برادران شهر اردل داشتیم ایشان با بیان اینکه چهارمین سال است که در مراسم اعتکاف شرکت کردند اظهار کرد:معتکف شدن یکی از برنامه های مستمر انبیاء عظام و اولیاءالهی در طول تاریخ بوده است که شروع آن از سحر گاه سیزدهم ماه رجب با قصد قربت و ورود به خانه خدا آغاز و به مدت سه روز با خلوت گزینی و دوری از زرق و برق دنیای مادی ادامه یافته و سر انجام آن در غروب روز پانزدهم و فراغت از اعمال ام داوود رقم می خورد و کسانی که وارد این مسیر می شوند می بایست بهترین و مهربان ترین انسان را برای رفاقت در این سفر معنوی انتخاب نموده و این سه روز سفر از ملک به سمت ملکوت را با امام عصر انس بگیرند تا از لذت انس با آن عزیز سفرکرده بهره مند شوند.

در ادامه با بهنامی یکی از اعضای شرکت کننده در مراسم اعتکاف نیز گفت و گویی داشتیم ایشان با استقبال گرمی که از ما کردند اظهار داشت: دومین سال است که در این مراسم معنوی شرکت می کنم.
وی افزود:این سه روز، زندگی در پاکی و دوری از آلودگی گناه،نشان آن است که می شود پاک زیست و نقطه سیاه بر قلب،وارد نساخت،می شود انس با قرآن داشت و از یاد حضرت مهدی (عج)لذت برد.

در پایان حجت الاسلام احمد زاده نیز با طرح سوالی معتکفین گفت:بهترین وظیفه ما هنگام غیب امام زمان (عج) چیست؟ افراد به جواب دادن این سوال پرداختند که در میان یکی از نوجوان که ۱۱ سال داشت با جواب دادن این سوال که بهترین کار در زمان غیبت گناه نکردن است، پلاک و زنجیر با نام نویسی شده حضرت محمد(ص) به رسم یادبود به این نوجوان اهدا شد.

انتهای پیام/ح


کد مطلب: 14463

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/14463/اعتکف-سفر-معنوی-تقرب-الهی

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir