کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در پنجمین شب کانون کارگردانان صورت گرفت

مجیدی: فیلم محمد(ص) تا ۵ ماه دیگر آماده می‌شود

24 ارديبهشت 1393 ساعت 12:52

مصادف با شام ولادت حضرت علی (ع) در پنجمین شب کانون کارگردانان از مجید مجیدی، خسرو سینایی و حمید نعمت الله کارگردانهای سه نسل سینمای ایران و مصطفی کیایی به عنوان نسل چهارم کارگردانان و کامران قدکچیان کارگردان سینمای ایران تقدیر شد.


به گزارش جهانبین نیوز، پنجمین شب کانون کارگردانان بعد از ۲ سال وقفه در برگزاری در حالی در شب میلاد حضرت علی (ع) جشن گرفته شد که در این مراسم از خسرو سینایی به عنوان نسل اول ،مجید مجیدی از نسل دوم کارگردانان و حمید نعمت الله نسل سوم کارگردانان سینمای ایران تقدیر شد.

در ابتدای این مراسم ضمن تقدیر از خانواده زنده‌یاد جهانگیر جهانگیری یکی از اعضای کانون کارگردانان به خانواده این فیلمساز فقید تندیسی وهدیه ای اهدا شد. همچنین در این مراسم دیپلم خوش‌آمدی به مصطفی کیایی به عنوان نسل چهارم فیلمسازانی که به سینما آمده است اهدا شد.

در این مراسم کمال تبریزی رئیس شورای مرکزی کانون کارگردانان با اشاره به وضعیت امنیت شغلی و بیمه بیکاری خانه سینما بر ضرورت برطرف کردن اختلافات درون صنفی بدور از حواشی رسانه‌ای تاکید کرد. او همچنین در مورد اصلاحیه‌ای در اساسنامه شورای مرکزی صنف کارگردانان تصریح کرد که بر اساس این مصوبه ریاست شورای مرکزی فقط برای ۲ سال باقی بماند.

معرفی خسرو سینایی به عنوان نسل اول کارگردانان سینمای ایران را علیرضا داوود نژاد انجام داد و گفت: جریانی در سینمای ایران وجود دارند که اتفاقا جریان پرنفوذی هم هستند که از نگاه های خلاق و چشمهای باز زیاد خوششان نمی‌آید و به همین دلیل است که خسرو سینایی در این سالها کم کار شده بود. اما این غلط است که خسرو سینایی از کار محروم است بلکه این سینما است که از کارکردن خسرو سینایی محروم مانده است.

در این مراسم خسرو سینایی پس از دریافت تندیس کانون کارگردانان ضمن تأکید بر اعتماد متقابل مسئولین سینما و سینماگران گفت: وضعیت سینمای ایران با وجود فراز و نشیب‌های فراوان به نسبت سالهای قبل بهتر شده است. در ۴۷ سال فعالیت هنری خود از مسولین انتظار داشتم که شرایط سینمای ایران را به گونه ای مهیا کنند که به تک استعداد های خود متکی نباشد و امیدوارم در سینمای ما سیستمی شکل بگیرد که استعدادها بتوانند فیلم های خود را بسازند.

مجید مجیدی نیز پس از دریافت تندیس خود با اشاره بر دستاوردهای سینمای ایران در ۳۵ سال گذشته، اضافه کرد: استعدادهای خوبی در سینما داریم که البته ابزارها نسبت به استعدادها خیلی کم هستند ولی می‌توان شرایط را به گونه‌ای مهیا کرد که از تمام ظرفیتها استفاده کرد.: اگر همه ما یک کلیت و نگاه ملی را در همه عرصه های مختلف کشور ببینیم بسیاری از مشکلاتمان حل می شود. به خصوص در عرصه سینما باید از خانه سینما حراست کنیم و منافع گروهی و صنفی را تبدیل به یک اصل کنیم تا بتوانیم سینمای ایران را بسازیم. امیدوارم بتوانیم دستآوردهای بزرگی در سینمای ایران داشته باشیم و بتوانیم استعدادهای بزرگ سینمای ایران را شناسایی کنیم.

مجیدی ادامه داد: تقریبا ۱۸ روز بعد از حمله آمریکا به افغانستان پس از فیلم باران که من در مورد مردم افغانستان ساخته بودم با یک گروهی عازم افغانستان شدیم تا مستندی را تهیه کنیم. سفر از جاهای مختلف شروع شد تا به استان نیمروز رسیدیم، در این استان به چهارراهی رسیدیم که ماشین‌ها در هم پیچیده بودند و چند پلیس داشتند همدیگر را کتک می‌زدند و مردم آنها را از هم جدا می‌کردند. وضعیت پیچیده‌ای بود و بعد فهمیدیم آنهایی که لباس پلیس تنشان است، اصلا پلیس نیستند که بر اساس احساس وظیفه لباس پلیس را پوشیده بودند اما اشکال کار در همینجا بود که هرکدام مسئول یک خیابان بودند و هر کس تلاش می‌کرد که راه خودش را باز کند و این کلاف سردرگم ماشین‌ها هم به همین دلیل بود. آنجا یک نفر گفت که مشکل افغانستان این است که راه بسته است و حرف بسیار مهمی بود.

وی همچنین در مورد وضعیت آخرین ساخته خود گفت: فیلم سینمایی حضرت محمد(ص) ، چهار تا پنج ماه آینده آماده می‌شود و برای فرصتی که فیلم به نمایش درآمد برای خبرنگاران حرفهایی دارم که حتما خواهم زد.

کامران قدکچیان به عنوان فیلمسازی که برای صنف کارگردانان مفید بوده است مورد تقدیر قرار گرفت و گفت: شب قشنگی می شد اگر دوستانی که در این جشن نیستند هم در این مراسم حضور داشتند.
در انتهای مراسم خسرو سینایی، مصطفی کیائی، حمید نعمت‌الله، کامران قدکچیان و مجید مجیدی روی سِن رفتند و عکس یادگاری از تقدیر شدگان پنجمین شب کانون کارگردانان گرفتند.

محمدرضا جعفری‌جلوه رئیس بنیاد سینمایی فارابی، مجید مجیدی، رضا میرکریمی، داود میرباقری، فرهاد توحیدی، کمال تبریزی، داریوش فرهنگ، کامبوزیا پرتوی، خسرو سینایی، فرشته طاهرپور، سامان سالور، مصطفی کیایی، علیرضا داود‌نژاد، قدرت‌الله صلح‌میرزایی، نوید محمودی، سید ضیاءالدین دری،روح الله شاهسواری، تهمیه میلانی، محمد نیک بین، محمدعلی سجادی، نیکی کریمی، محمدحسین لطیفی، جهانگیر کوثری، رخشان بنی‌اعتماد، محمدمهدی عسگرپور، حمید نعمت‌الله و بهروز شعیبی، مسعود ده نمکی،هادی مقدم دوست، علی ژکان، علیرضا امینی، سیروس الوند، محمد مهدی عسگرپور،مازیار میری، همایون اسعدیان، احمدرضا درویش از جمله مهمانانی بودند که در این مراسم حضور داشتند.

انتهای پیام/ خ ز/


کد مطلب: 14453

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/14453/مجیدی-فیلم-محمد-ص-۵-ماه-دیگر-آماده-می-شود

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir