کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اعتکاف پرده غفلت را از دل انسان می زداید

بام ایران خبر , 22 ارديبهشت 1393 ساعت 7:56

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری: حق یابی و در مسیر حق قرار گرفتن یکی از دغدغه های اولیای الهی در همه زمانها بوده و پیامبر و ائمه اطهار نیز دغدغه این را داشتند که به امت اسلامی حق را بنمایانند هدفی که انقلاب اسلامی و نظام نیز به دنبال آن اند.


به گزارش جهانبین نیوز، حجت الاسلام و المسلمین نکونام در گردهمایی مسئولین ستادهای برگزاری اعتکاف مساجد استان گفت: اعتکاف یک عرصه زیبای ذکر پروردگار متعال است.

وی بیان داشت: اعتکاف فضای بندگی خدای تبارک و تعالی است که خداوند این عرصه را برای بندگان خود فراهم کرده تا سر سفره این بندگی بنشینند.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به روایاتی از ائمه اطهار(علیهم السلام) تصریح کرد: در زندگی فرصتهایی وجود دارد که نسیم رحمت الهی در این زمانها بارش و ریزش دارند و ماه رجب و ایام البیض اعتکاف جزء این اوقات است که مومن نباید از آن غفلت کند ماه رجب فرصت نزول رحمت الهی است.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام اذعان داشت: حق یابی و در مسیر حق قرار گرفتن یکی از دغدغه های اولیای الهی در همه زمانها بوده و پیامبر و ائمه اطهار نیز دغدغه این را داشتند که به امت اسلامی حق را بنمایانند هدفی که انقلاب اسلامی و امام(ره) و مقام معظم رهبری نیز به دنبال آن اند.

وی عدم انحراف از حق را زدودن پرده غفلت از دل و ذکر پروردگار دانست و تاکید کرد: اعتکاف پرده غفلت را از دل انسان می زداید و موجب تقرب به خداوند است.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: اعتکاف یکی از ظرفیت های مهمی است که غفلت زداست و از مصادیق بارز ذکر پروردگار است.

وی اظهار داشت: اعتکاف مهمترین ظرفیت ذکر خداست و ظرفیت نمایاندن حق است.

امام جمعه شهرکرد بیان داشت: در اعتکاف اولین چیزی که باید مورد توجه قرار گیرد این است که فضای اعتکاف را یک فضای تمام عیار معنوی قرار دهیم چرا که فضای اعتکاف فضای معنوی است نه دنیوی.

انتهای پیام/


کد مطلب: 14399

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/14399/اعتکاف-پرده-غفلت-دل-انسان-می-زداید

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir