کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آمادگی 125مسجد چهارمحال و بختیاری برای اجرای مراسم اعتکاف/ ثبت نام تا بعد از ظهر دوشنبه

21 ارديبهشت 1393 ساعت 13:01

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گفت: هم اکنون 125 مسجد استان برای اجرا هرچه بهتر اعتکاف رجبیه در نظر گرفته شده .


به گزارش جهانبین نیوز به نقل از اساتید برتر بام ایران، حجت الاسلام اروجی ،  در جمع خبرنگاران و اصحاب مطبوعات استان با اشاره به اینکه مراسم معنوی اعتکاف  در سال گذشته در ۱۰۰ مسجد استان،برگزار شده، افزود: بیش از شش هزار و 500 نفر از مردم در ایام رجبیه معتکف شده بودند.

وی ادامه داد : پارسال، از جمع معتکفین تعداد ۳۳۳۸ نفر اعتکاف اولی و ۱۲۶۰ نفر هم برای بار دوم معتکف شده بودند.

اروجی بیان داشت:  از تعداد 125مسجدی که برای اعتکاف امسال در نظر گرفته شده،55مسجد ویژه برادران، ۶۵ مسجد ویژه خواهران، ۳ مسجد، ویژه دانشجویی و ۲ مسجد ویژه دانش آموزان اختصاص یافته است.


وی با اشاره به اینکه، در تمامی مراکز استان، ستاد اعتکاف تشکیل شده است ادامه داد: نشست هایی متعدد با حضور  ۳۰ دستگاه دولتی و نهاد عمومی در دفتر نمایندگی ولی فقیه استان، برای اجرای هرچه با شکوهتر این مراسم معنوی برگزار شده است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان با اشاره به آمادگی نهاد های امنیتی، امداد رسانی و پشتیبانی در این مراسم معنوی، خاطر نشان کرد:در هرمسجد محلی برای جمع آوری نذورات مردمی در نظر گرفته شده است، همچنین جمعیت هلال احمر هم با در اختیار گذاشتن امدادگر و  تجهیزات، آمادگی خود را برای شرکت در این اعتکاف اعلام داشته است.

وی در پایان گفت: متقاضیان شرکت در اعتکاف امسال می توانند با مراجعه به درگاه اینترنتی www.etekafchb.ir مراجعه و پس از طی مراحل ثبت نام و دارا بودن شماره کارت بانکی و پرداخت هزینه اطعام خود در اعتکاف ثبت نام کنند و کارت ورود به اعتکاف را دریافت کنند.

اروجی ادامه داد:  افرادی که دسترسی به اینترنت ندارند می توانند به محل های درنظر گرفته شده ثبت نام  اعتکاف مراجعه کنند .

وی در باره مبلغ هزینه این اعتکاف گفت: هزینه اعتکاف دانشجویی از ۱۰  تا  ۲۰ هزار تومان و بقیه ستاد ها از ۲۰ تا ۳۵ هزار تومان مجاز به دریافت از مردم هستند.
انتهای خبر/ح


کد مطلب: 14388

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/14388/آمادگی-125مسجد-چهارمحال-بختیاری-اجرای-مراسم-اعتکاف-ثبت-نام-بعد-ظهر-دوشنبه

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir