کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

جشن میلاد امام جواد(ع) در اردل برگزار شد

21 ارديبهشت 1393 ساعت 11:10

جشن ولادت امام محمد تقی (ع) جوادالائمه دیشب بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد حضرت ابالفضل (ع) شهر اردل برگزار شد.


به گزارش جهانبین نیوز به نقل از هفت چشمه، حجت الاسلام سید حسن چراغی در این آیین که با حضور پررنگ نمازگزاران و دوستداران آن حضرت برگزار شد ضمن تبریک ولادت با سعادت امام محمد تقی (ع) گفت: امام نهم شيعيان حضرت جواد (ع ) در سال ۱۹۵ هجری در مدينه ولادت يافت نام نامی اش محمد معروف به جواد و تقی است. القاب دیگری مانند رضی و متقی نيز داشته، ولی تقی از همه معروفتر می باشد مادر گرامی اش سبيکه يا خيزران است که اين دو نام در تاريخ زندگی آن حضرت ثبت است.
وی در ادامه به گوشه هایی از زندگی آن حضرت نیز اشاره کرد: حضرت جواد (ع) با عمر کوتاه خود که همچون نوگل بهاران زودگذر بود، و در دوره ای که فرقه های مختلف اسلامی و غير اسلامی در ميدان رشد و نمو يافته بودند و دانشمندان بزرگی در اين دوران، زندگی می کردند و علوم و فنون ساير ملتها پيشرفت نموده و کتابهاي زيادی به زبان عربی ترجمه و در دسترس قرار گرفته بود، با کمی سن وارد بحثهای علمی گرديد و با سرمايه خدايی امامت که از سرچشمه ولايت مطلقه و الهام ربانی مايه گرفته بود، احکام اسلامی را مانند پدران و اجداد بزرگوارش گسترش داد و به تعليم و ارشاد پرداخت و به مسائل بسياری پاسخ گفت.
شایان ذکر است: مولودی خوانی برادر صالحی مداح اهل بیت و خواندن اشعاری در مدح امام جواد (ع) از دیگر بخش های این مراسم بود.
انتهای پیام


کد مطلب: 14379

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/14379/جشن-میلاد-امام-جواد-ع-اردل-برگزار

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir