کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عفو بین الملل:

دولت نیجریه از ماجرای ربودن 200 دختر آگاه بود

العالم , 20 ارديبهشت 1393 ساعت 13:31

به گفته سازمان عفو بين الملل، دولت نيجريه از نقشه بوكوحرام برای ربودن 200 دانش آموزان دختر آگاه بوده اما اقدامات كافی برای جلوگیری از این حمله را انجام نداده است.


به گزارش جهانبین نیوز به نقل از شبکه العالم، در بیانیه عفو بین الملل آمده که این سازمان درباره حمله مسلحانه گروه "بوکو حرام" به مدرسه ای در روستای چیبوک در ۱۴ تا ۱۵ آوریل گذشته هشدار داده بود.

"نیتسانات بیلای"، مدیر برنامه آفریقا در این سازمان گفت: اطلاع نیروهای امنیتی نیجریه از امکان وقوع حمله در هر لحظه و عدم اتخاذ تدابیر لازم و فوری برای جلوگیری از آن، خشم داخلی و بین المللی نسبت به این جنایت هولناک را تشدید کرده است.

افراد مسلح بوکوحرام در ۱۴ ماه می گذشته به مدرسه ای در روستای چیبوک در ایالت بورتوی نیجریه جمله بردند و بیش از ۲۲۳ دانش آموز دختر را ربودند.

عبارت "بوکو حرام" به زبان هوسا در شمال نیجریه به معنای "حرام بودن آموزش غربی" است.
بوکو حرام یک گروه تندروی مسلح است که در سال ۲۰۰۲ ایجاد شد.

ربوده شدن ۲۲۳ دختر دانش آموز در چهاردهم ماه آوریل در نیجریه توسط گروه تروریستی بوکوحرام در ابتدا مورد توجه رسانه ها قرار نگرفت؛ زیرا همه رسانه ها در آن زمان به غرق شدن کشتی در کره جنوبی و عملیات جستجوی پرواز مفقود شده MH ۳۷۰ مالزی توجه داشتند.

در پی هلاکت فرمانده بوکوحرام در سال ۲۰۰۹ اعمال خشونت آمیز این گروه تشدید شده است و به تمامی مناطق نیجریه حمله کرده استه است.

انتهای پیام/ خ ز/


کد مطلب: 14370

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/14370/دولت-نیجریه-ماجرای-ربودن-200-دختر-آگاه

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir