کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

زمانیان در نطق میان دستور مجلس:

قوه قضائیه از حفر تونل‌های غیر مجاز در استان چهارمحال و بختیاری جلوگیری کند

15 ارديبهشت 1393 ساعت 13:15

نماینده مردم شهرکرد گفت: از رئیس قوه قضائیه در خواست داریم از حفر تونل‌های غیر مجاز در استان چهارمحال و بختیاری جلوگیری کند.


به گزارش جهانبین نیوز به نقل از خبرگزاری خانه ملت، سید سعید زمانیان دهکردی در نشست علنی (یکشنبه ۱۴اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: کارگران، چرخ اقتصادی این کشور را می چرخانند اما ماهها است که کارگران صنعت فولاد و ذوب آهن کشور، حق و حقوقشان را دریافت نکرده اند، این عزیزان تا چه زمانی باید در انتظار حل مشکلات و بهبود وضعیت معیشت، درمان و اداره امور زندگی باشند.

متن کامل نطق این نماینده به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

استان چهار محال بختیاری یعنی آیت العظمی سید ابوالقاسم نجفی دهکردی، یعنی عمان، یعنی دهقان سامانی، یعنی میرزا حبیب دستان بنی، یعنی بختیاری، یعنی سردار بی بی مریم، یعنی هزاران سردار سرافراز، یعنی تیپ مقدس آقا قمر بنی هاشم(ع)، یعنی علمدار، یعنی سقا، یعنی ولایت مداری، یعنی هزاران سرباز و فدایی نظام، یعنی زنان و مردان سختکوش که دست های پینه بسته آنها در عرصه اقتصادی و چهره های سوخته آنها در آفتاب مبین حرکت است به سوی تولید و خودکفایی برای رهایی از وابستگی، یعنی فرهنگ اصیل اسلامی-ایرانی، یعنی سرچشمه های زنان زاینده رود و کارون که امروز به دلیل سومدیریت، زیاده خواهی و پیگیری حفر تونل های خراب به سوی مرگی خاموش هدایت می گردد.

آقای رییس جمهور ما ضمن دعوت از حضرتعالی برای سفر به استان مظلوم و محروم چهارمحال بختیاری، انتظار داریم دستور ویژه بررسی در این رابطه صادر فرمایید تا روزنه تدبیر دولت در دل مردم ما به امید تبدیل شود، انتظار داریم اطلاعات کامل، جامع و صحیح در اختیار مردم استان ها گذاشته شود. سالهاست آب با پای خود در زاینده رود جاری است و از صد درصد آن تنها ۷ درصد در استان ما برای شرب و کشاورزی مصرف می گردد، چون توسعه متوازن وجود نداشته ما از نعمت کارخانه های آنچنانی محرومیم.

خورنده آب ، فولادها ، ذوب آهن ها ،‌پتروشیمی‌ها، پالایشگاه ها و هزاران کارخانه دیگر هستند. تغییر بستر رودخانه خلاف است ، فاجعه زیست محیطی است، خلاف قانون است، خلاف شرع است و حیات و زندگی مردم را به نابودی خواهد کشاند و مردم ما این را نمی پذیرند و اگر قانون اجرا نشود با همه وجود جلوی آن را خواهند گرفت. همه مسئولیت ها با وزیر نیرو است چون ایشان توجه به مسائل امنیتی نداشته و ندارند.

ضمن تشکر از ریاست محترم قوه قضائیه، تقاضای عاجزانه داریم دستور فرمائید ضمن جلوگیر ی از حفر این تونل‌ها که شکایت مردم ما برای از بین نرفتن رودخانه هاست نسبت به معرفی اسامی عاملان ،‌مدیران ، مسئولین استانی و کشوری و هر شخص دیگری که در زمینه حفر تونل ها اقدام غیرقانونی نموده اند برخورد ویژه قضایی شود تا نگرانی مردم ما برطرف گردد و تشنگان قدرت و سوء استفاده کنندگان که دنبال منافع شخصی هستند نتوانند به اهداف خلاف خود دست یابند.

پروژه تخصیص آب ونک سالهااست در شورای عالی آب خاک می‌خورد، در صورتیکه هزار و دویست حلقه چاه در دشت خان میرزا که قطب کشاورزی استان است در حال خشک شدن می باشد و حدود ۱۳۵ روستا در این شهرستان با تانکر آبرسانی می‌شود.

در هفته بزرگداشت مقام معلم وضعیت حقوقی معلمین، مشکلات ایاب و ذهاب ‌آنها، مطالبات قانونی در نقل و انتقالات، هزینه های درمانی ،‌بیمه های طلایی ،‌امکانات رفاهی ، دغدغه های معیشتی بخصوص بازنشستگان زحمت کشی که سال ها متمادی امر آموزش و پرورش را به عهده داشته و امروز از کمترین امکانات برخوردارند مطالبات این عزیزان است.

یک روز روز کارگر است، کارگرانی که چرخه اقتصادی این کشور را می چرخانند اما ماهها است که کارگران صنعت فولاد و ذوب آهن کشور حق و حقوقشان را دریافت نکرده اند، این عزیزان چقدر باید صبر کنند، چرا مشکل را حل نمی کنید این افراد برای معیشت ، درمان واداره امور زندگی با مشکلات عدیده روبرو شده اند، تا چه زمانی باید مضطرب باشند .

وزیر محترم آموزش و پرورش، امروز اداره دبستان ها و دبیرستانها و مراکز آموزشی ما با مشکلات عدیده روبرو هستند، سرانه آموزش و پرورش نامطلوب است، مدیران با سختی اداره امور را برعهده دارند، برق و آب در برخی از مدارس را در زمان های مختلف قطع می کنند، چرا به این وضعیت رسیدگی نمی شود، فضاهای آموزشی در شهرستانهای استان چهار محال و بختیاری ، سامان، شهرکرد و بن مطلوب نبوده و نیازمند توجه جدی به مسائل هستیم. امکانات اموزشی ما ضعیف است و ضرورت دارد در این رابطه توجه ویژه گردد.

وزیر کشور، مطالبات ما ابلاغ مرز زاینده رود جنوبی و ابلاغ مصوبه هیات دولت، حل سریع مرز کلیچه و بارده ،‌تسریع در روند ابلاغ شهرداری چالش در ، بخشداری افشه جان و شهرستان لاران و پیگیری و حل سریع در خصوص مسائل مربوط به آب استان و رسیدگی به وضعیت شوراها ، شهرها، روستاها و دهیاری ها برای تقویت امکانات و تجهیزات در ابعاد مختلف می‌باشد.

وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی، کمبود شدید پزشک ، تجهیزات و امکانات پزشکی، راه اندازی بیمارستان های سامان و بن و رسیدگی به وضعیت نامطلوب خانه های بهداشت در شهرستان های مختلف و تجهیز بیمارستان های استان بخصوص تکمیل پروژه های بیمارستانهای آیت الله کاشانی، هاجر و بقیه بیمارستانها و حل مشکلات پرستاران و کارمندان عزیز از مطالبات مردم ما می باشد.

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، پیگیری و حل سریع مسکن مهر، برخورد قانونی با تعاونی های متخلف ،توجه به کارگران و افراد تحت پوشش در بحث معیشت، بیمه های تامین اجتماعی، تقویت بنیه مالی، مسائل درمانی بازنشستگان تامین اجتماعی که امروز با مشکلات عدیده ای ، رفاهی ، معیشتی و بیکاری خانواده هایشان روبرو هستند.

وزیر راه و شهرسازی، بی تدبیری و بی توجهی در حریم های راهها در سال های گذشته امروز کشاورزان و باغداران زحمتکش را به مرحله نابودی کشانده، متاسفانه در استان چهارمحال بختیاری بعد از ۳۰ سال راه و شهرسازی بیدار شده که حریم تصرف گردیده، در این سال ها کجا بودید و چرا باغ های مردم را بدون اطلاع و قلع و قمع نموده اید. آقای وزیر وضعیت راه ها در شهرستانهای شهر کرد، سامان و بن بسیار نامطلوب است. مطالبات ما رسیدگی جدی به این وضعیت نامناسب است، خواسته ما پروازهای کویت، عتبات، عربستان و پروازهای داخلی است، توسعه فرودگاه و تسریع در راه اندازی ویژه راه آهن استان حق مسلم مردم محرومو مظلوم استان است که باید به آن توجه ویژه شود.

آقای وزیر جهاد، در چند روز گذشته هکتارها باغ مثمر در سامان قلع و قمع شد، مسئولین جهاد کشاورزی کجا بودند، چرا جلوگیری نکردند؟ درختان چندین ساله کشاورزان زحمتکش چرا باید تاوان سومدیریت و ناتوانی افراد را بدهد؟ بررسی کنید چند هکتار باغ خراب گردیده و چرا وضعیت پروژه های جهاد کشاورزی در این استان مطلوب نیست. افراد توانمند امور را در دست ندارند و کنترل و نظارتی بر امور نیست. زیر مجموعه ها با مشکلات حاد روبرو هستند. کنترل، تورم، گرانی، عدم کنترل در ادارات و کالاهای بی کیفیت و توجه به مسایل بیکاری ضرورت دارد که به استان چهارمحال بختیاری توجه ویژه شود./


کد مطلب: 14263

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/14263/قوه-قضائیه-حفر-تونل-های-غیر-مجاز-استان-چهارمحال-بختیاری-جلوگیری-کند

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir