کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

استاد حوزه و دانشگاه:

تمام مکاتبی که به "ایسم" ختم می شوند، محکوم به فنا هستند

بسیج نیوز , 13 ارديبهشت 1393 ساعت 13:18

یکی از اساتید حوزه ودانشگاه در همایش هفته عقیدتی سیاسی پایوران سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام گفت: تمام مکاتبی که به ایسم ختم می شوند، محکوم به فنا هستند.


به گزارش جهانبین نیوز، حجت الاسلام حجت الله سُروری در جمع پایوران ستاد فرماندهی سپاه استان، نواحی شهرکرد، عشایری، دانشجویی و یگان حفاظت فرودگاه شهرکرد؛ سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و هفته های بزرگداشت مقام معلم و عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج را گرامی داشت.

حجت الاسلام المسلمین سُروری، با تبیین جایگاه دین در زندگی بشری، به طرح چند سؤال با محوریت این موضوع که چرا بعضی ها از دین لذت نمی برند؟ و چرا دین برای بعضی افراد جذابیت ندارد؟ پرداخت و گفت: بشر برای سعادتمندی در زندگی، باید تحت یک برنامه عرشی و توحیدی به نام دین قرار گیرد.

استاد حوزه و دانشگاه، جهل انسان به سه موضوع؛ ماکان، مایکون و کاین، یعنی گذشته، حال و آینده را عامل نقص وی و نیازش به دین توحیدی عنوان کرد.

سُروری، تمام مکاتب مختوم به "ایسم"، مانند لیبرالیسم، فمینیسم، ماتریالیسم و ... را محکوم به فنا دانست و یادآور شد: این مکاتب به دلیل اینکه زاییده فکر بشر هستند، محکوم به فنا می باشند.

وی، در تعریف دین، تصریح کرد: سه عنصر، اعتقاد، اخلاقیات و احکام(بایدها و نبایدها)، شاکله دین را تشکیل می دهند و وجود هرسه عنصر برای دینداری انسان ضروری است.

این کارشناس تاریخ و نویسنده ، با اشاره به نظریات برخی از دانشمندان غربی پیرامون دین مبین اسلام، گفت: ویکتور هوگو، اعتقاد دارد، اگر آدم واقعاً عدد مطلق بود، یعنی قیامتی هم در کار نبودف آنچه فرح به انسان می‏داد، باز هم ایمان بود.

حجت الاسلام سُروری، قوانین قرآن را به فراخور سرشت انسان ها دانست و ویلیام جیمز، پدر علم روانشناسی، می گوید:" ایمان به خدا، راه نجات انسان از سقوط است."

نویسنده کتاب""بي‌بصيرتاني از تاريخ كربلا"، تأکید کرد:مثلث "شهوت، قدرت و ثروت بدون دین"، عامل وقوع بزرگ ترین جنایات در تاریخ بشر است و واقعه کربلا نیز نتیجه همین مثلث بی دینی است.

وی، دینداری را تسلیم محض در برابر احکام الهی عنوان کرد و گفت: انتخاب گزینشی دین، عین دین گریزی است .

استاد حوزه و دانشگاه، پنج آیتم برای لذت بردن از دین را تشریح کرد و افزود: معرفت دینی، رعایت حدود الهی، خدامحوری، پرهیز از خرافات، ولایتمداری، پنج آیتم اصلی دینداری و لذت بردن از دین به شمار می روند.

وی،در پایان گفت: ولایتمداری از اهمیت بالایی در دین توحیدی برخوردار است و بر اساس آموزه های دینی، هرچه معرفت دینی بالاتر رود، ولایتمداری و حب به ولی فقیه نیز افزایش می یابد.

گفتنی است: تجلیل از مربیان عقیدتی سیاسی سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام پایان بخش این همایش بود که در سالن شهید فهمیده سپاه استان برگزار شد.

انتهای پیام /خ ز/


کد مطلب: 14223

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/14223/تمام-مکاتبی-ایسم-ختم-می-شوند-محکوم-فنا-هستند

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir