کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل اوقاف چهارمحال و بختیاری خبر داد:

افزایش 15 درصدی درآمدهای بقاع متبرکه چهارمحال و بختیاری

13 ارديبهشت 1393 ساعت 12:38

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری گفت: درآمد بقاع استان در سال گذشته 15 درصد افزایش داشته است.


حجت‌الاسلام محسن غلامیان در گفت‌و‌گو با جهانبین نیوز اظهار کرد: بقاع متبرکه در تمامی اعصار مأمن و ملجاء مومنان و نیازمندان بوده و نقش مهمی در پایبندی مردم استان به ائمه اطهار و مذهب تشیع داشته‌اند.

وی افزود: این مسئله موجب شده است تا این استان تماماً شیعه بوده و فرق و مذاهب و ادیان دیگر در این استان وجود نداشته باشد.

غلامیان تأکید کرد: برهمین اساس تلاش در راستای عمران و آبادانی اماکن متبرکه با توجه به کارکردهای مهم فرهنگی و تاثیر این اماکن متبرکه در زندگی مردم، وظیفه همه مسئولین استان و شهرستان‌ها است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر این که، اماکن متبرکه و امامزادگان قطب‌های فرهنگی جامعه هستند، بیان داشت: در صورت برنامه ریزی و توسعه زیر ساخت‌ها و تهیه امکانات، این اماکن نقش موثری در احیای ارزش‌های اخلاقی و دینی و اسلامی جامعه خواهند داشت.

وی با اشاره به افزایش درآمد بقاع متبرکه استان، گفت: درآمد بقاع استان در سال ۹۲ در مقایسه با سال قبل از آن ۱۵ درصد افزایش داشته است.

وی افزود در سال ۹۲ بیش از ۴۵ میلیارد ریال صرف هزینه های عمرانی و نوسازی و بهسازی و توسعه امامزادگان و بقاع متبرکه استان شده است که خیلی بیشتر از درآمد سال این اماکن بوده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان چهارمحال و بختیاری به کمک ۱۵ میلیارد ریالی خیرین در قالب طرح مودت به توسعه حرم امامزادگان استان اشاره نمود و افزود سال گذشته ۱۰ میلیارد ریال نیز جهت تکمیل طرح عمرانی امامزادگان حلیمه و. حکیمه خاتون(س) شهرکرد و حمزه ابن علی(ع) شهر بلداجی از مؤسسه قرض الحسنه راسخون تسهیلات بانکی دریافت شد.

غلامیان با اشاره به نقش امامزادگان در اعتلای معنوی جامعه، خاطرنشان کرد: بقاع متبرکه نقش بسزایی در اعتلای فرهنگ جامعه دارند.

انتهای پیام/خ ز/


کد مطلب: 14219

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/14219/افزایش-15-درصدی-درآمدهای-بقاع-متبرکه-چهارمحال-بختیاری

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir