کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان:

کارگاه آموزشی حوزه فرهنگ و هنر در استان برگزار می شود

13 ارديبهشت 1393 ساعت 10:30

با دغدغه مسئولان ارشد استان برای راه اندازی اتاق فکر و عقلانیت به عنوان محور فعالیت و تقویت ساختار در نظام اجرایی و اداری، "کارگاه آموزشی فرهنگ و هنر " تشکیل می شود.


حسین گنجی در گفت‌و‌گو با جهانبین نیوز اظهار کرد: در این کارگاه تحقیقات و پژوهش هی حوزه ی فرهنگ وهنر بررسی شده و این کارها در قالب واحدهای آموزشی برای میران،کارشناسان و افراد اثر گذار در حوزه ی فرهنگ برگزار می گردد.

وی با اشاره به حضور استاد ابراهیم فیاض عضوشورای فرهنگ عمومی در این کارگاه آموزشی گفت:عرصه فرهنگ و هنر به دلیل پیچیدگی‌های حوزه فرهنگ و هنر و پیچیدگی‌های دهه اخیر نیازمند نگاه کارشناسی دقیق است.

گنجی به برگزاری این کارگاه در روز سه شنبه ی ۱۶ اردی بهشت اشاره کرد و اظهار داشت: با آموزش نظری و روش‌ها و متدهای نظری می‌توان مشکلات حوزه فرهنگ را حل کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان اینکه حل مشکلات این حوزه نیازمند یک نگاه تخصصی است، تصریح کرد: مشکلات حوزه فرهنگ باید شناسایی و احصا شود و در نظارت‌ها به پروژه مطالعاتی تبدیل شده و اصحاب فرهنگ و هنر آنها را با نگاهی کارشناسانه حل کنند.

گنجی با اشاره به سرفصل های این کارگاه گفت: آموزش اصول اساسی فعالیت فرهنگی مسئولانه، مفاهیم انتخاب و تصمیم‌گیری و بکارگیری آن، ارائه الگویی برای ارزیابی و استفاده از این الگو برای ارتقای فرهنگ، اهمیت و ضرورت آگاهی از موضوع قرارگاه فرهنگی، معرفی شیوه های مقابله ای مسئله مدار و هیجان مدار در این کارگاه ارائه می گردد.

وی بالا بردن سطح کیفیت عملکرد مسئولان فرهنگی را از اهداف این کارگاه برشمرد و گفت: در این برنامه به صورت تخصصی به آسیب شناسی حوزه ی فرهنگ و ارائه ی راهکارهای عملیاتی موفق پرداخته می شود.

"مهندسی فرهنگ عمومی، رهیافتهای نظری سیاست، دین و فرهنگ،مردم‌شناسی دینی توسعه در ایران" از جمله آثار ابراهیم فیاض،پژوهشگر ایرانی حوزه جامعه‌شناسی و انسان‌شناسی و استادیار گروه انسان‌شناسی دانشگاه تهران است.

انتهای پیام/ خ ز/


کد مطلب: 14211

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/14211/کارگاه-آموزشی-حوزه-فرهنگ-هنر-استان-برگزار-می-شود

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir