۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۲
کد مطلب : ۱۴۱۸۹
اندر حکایت خیابانهای پرماجرا:

روشنایی چراغ های برق چلگرد در روز و خاموشی در شب +تصاویر

در آن هنگامی که صاعقه درختی را به آتش کشید وتاریکی و ظلمت شبانگاهی انسانهای نخستین را به روشنی تبدیل کرد ، اندیشه ای شکل گرفت که به پیدایش چراغ انجامید.
روشنایی چراغ های برق چلگرد در روز و خاموشی در شب +تصاویر
به گزارش جهانبین به نقل از کوهرنگ خبر،همزمان با پیشرفت جامعه ، سیر تحول چراغ ها ملموس تر شد و به سرعت وسیله روشنائی از مشعل به سایر وسایل الکتریکی تغییر کردو پس از سال ۱۸۰۰ میلادی و کشف پیل الکتریکی این سیر تحول سرعت بیشتری گرفت و روز بر روز زندگی انسانها با انرژی برق عجین گردید تا آنجا که امروزه یکی از دغدغه های جوامع صنعتی و نیمه صنعتی ، کاهش تلفات انرژی و مدیریت مصرف انرژی خصوصاً انرژی برق می باشد .

مدتی است که خیابانهای شهر چلگرد بخصوص در بلوار انقلاب تا حومه ستاد فرماندهی انتظامی، شب ها در تاریکی مطلق است و هیچ کس بخاطر تاریکی وحشتناک از این خیابان ها عبور نمی کند و همین مساله هم صدای مردم را درآورده است و جالب اینجاست که این تیر چراغ برق ها در روز روشن هستند و هنگام تاریکی باز خاموش می شوند.

امید است با فرا رسیدن تابستان و زمان اوج مصرف برق، مسئولین شهرستان کوهرنگ، این مشکل را به جد رسیدگی کرده  و همچنین دستگاه های اجرایی شهری، برای روشنائی پارک ها و میادین، لامپ های کم مصرف و LED را در دستور کار خود قراردهند و کلیه ادارات هنگام خروج از اداره کلیه دستگاه های برق غیر ضروری مخصوصا کولرها را خاموش کنند.
انتهای خبر/ح
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۸:۵۹:۲۴

26 Dec 2019