کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کارشناس مسائل تربیتی تاکید کرد

ضرورت برقراری ارتباط بین نسل جوان و آثار شهید مطهری

11 ارديبهشت 1393 ساعت 12:25

کاشناس مسائل تربیتی بر ضرورت برقراری ارتباط بین نسل جوان با آثار شهید مطهری تاکید کرد و گفت: این رابطه می‎تواند به بسیاری از شبهات موجود در ذهن جوانان به خوبی پاسخ دهد.


منوچهر ذوالفقاری در گفت‌و‌گو با جهانبین نیوز، تقارن میلاد امام محمد باقر(ع) را با هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و هفته معلم را به فال نیک گرفت و اظهار کرد: عقیدتی سیاسی در سپاه به عنوان یک رکن مهم است چرا که در هر سازمانی، ارتقای معنویت کارکنان جزء ماموریت‌های آن سازمان است.

وی با اشاره به اهمیت افزایش معنویت کارکنان در سپاه، گفت: مهمترین رکن هر سازمانی، نیروی انسانی آن سازمان است که اگر ویژگی‌های دانستن، توانستن و خواستن در نیروی انسانی آن سازمان است که اگر این ویژگیها در نیروی انسانی سازمانی به وجود آید و نهادینه شود، میزان کارآیی و بهره وری به میزان چشمگیری افزایش پیدا می کند.

ذوالفقاری تصریح کرد: مقصود از دانستن، آموزش نسبت به شغل و حرفه و توانستن معادل تجربه است؛ در حالی که خواستن از دو ویژگی بالا، مهمتر است و آن عبارت است از انگیزش، این که نیروی انسانی بخواهد.

این کارشناس مسائل تربیتی، انگیزه را بر دو نوع مادی و معنوی دانست و افزود: در عقیدتی سیاسی سپاه، افزایش انگیزه معنوی، هدف غایی است که ناشی از بالا رفتن ایمان و اعتقادات نیروی انسانی است که نهایتاً افزایش معنویت و بصیرت و انجام فعالیت با انگیزه الهی روی می دهد.

ذوالفقاری، اثر فوق العاده تقویت بعد معنوی را در زمان دفاع مقدس دانست و گفت: رزمندگان ما با الگوگیری از جنگ های صدر اسلام و در حالی که وضعیت آموزش و تجربه در سطح پایینی قرار داشت، با اتکا به ارتقای بعد معنوی توانستند اتنفاقات خارق العاده ای را رقم بزنند که این تجربه برای همیشه در برنامه ها و اهداف سپاه متجلی است.

وی خاطرنشان کرد: به بیان مختصر و جامع، وظیفه عقیدتی سیاسی، عمق بخشی معنوی و رساندن معنویات به مغز استخوان پاسداران و بسیجیان است.

ذوالفقاری، آثار شهید مطهری را بدیع و تاثیرگذار دانست و گفت: در حال حاضر آثار این شهید بزرگوار، پاسخ نیازهای امروز ما را در بردارد و تازه و بدیع هستند به عنوان مثال، مسئله عرفان های کاذب رایج در جامعه فعلی ما، در کتب ایشان قبلا مطرح و پاسخ داده شده اند.

این کارشناس مسائل تربیتی، برقراری ارتباط بین نسل جوان فطرت پاک با آثار و کتب شهید مطهری را از کارهای مهم و تاثیرگذار خواند و گفت: جوانان، مربیان، پاسداران و بسیجیان برای رفع شبهات با اطمینان خاطر می توانند به آثار این استاد مراجعه کنند.

انتهای پیام/ خ ز/


کد مطلب: 14183

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/14183/ضرورت-برقراری-ارتباط-بین-نسل-جوان-آثار-شهید-مطهری

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir