کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون آموزش و پرورش استان:

معلمان متعهد وتوانمند زمینه ساز توسعه وپیشرفت جامعه

11 ارديبهشت 1393 ساعت 10:17

پیشرفت و توسعه هر جامعه‌ مستلزم داشتن معلمان متعهد و توانمند است و اگر بخواهیم در آینده شاهد موفقیت کشور باشیم باید در امر تعلیم و تربیت تلاش ویژه‌ای داشته باشیم.


قدرت‎الله آزاد در گفت‌و‌گو با جهانبین نیوز با اشاره به نقش و جایگاه معلمی در دین مبین اسلام اظهار کرد: در احادیث دین آمده است که قلم معلم و عالم از خون شهید هم برتر است و یا در حدیث دیگری آمده است که نگاه کردن به صورت عالم و دانشمند عبادت است.

معاون پژوهش و برنامه‌ریزی نیروی انسانی اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: افزود: مقام معظم رهبری نیز در رابطه با شان و مقام معلم سخنان بسیاری دارند و برای معلمی نقش انبیاء را ترسیم کرده‌اند و در جایی دیگر عنوان کرده‌اند که سعادت و شقاوت هر ملتی دست معلمان آن جامعه است.

آزاد، معلم و نقش تربیتی آن را محور توسعه جامعه دانست و تصریح کرد: پیشرفت و توسعه هر جامعه‌ مستلزم داشتن معلمان متعهد و توانمند است و اگر بخواهیم در آینده شاهد موفقیت کشور باشیم باید در امر تعلیم و تربیت تلاش ویژه‌ای داشته باشیم.

معاون پژوهش و برنامه‌ریزی نیروی انسانی اداره‌کل آموزش و پرورش استان با اشاره به برنامه‌های هفته معلم، گفت: از 12 تا 18 اردیبهشت هفته معلم نامگذاری شده و ما در استان برای بزرگداشت این هفته بیش از 40 برنامه محوری تدوین کرده‌ایم.

آزاد خاطرنشان کرد: این در حالی است که با توجه به اینکه امروز 11 اردیبهشت مصادف با سالروز ولادت امام محمدباقر(ع) است، ما یک روز زودتر با دیدار با حاج آقا نکونام، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد، هفته بزرگداشت معلم را آغاز می‌کنیم.

وی، تجلیل از معلمان نمونه را از محوری‎ترین برنامه‌های هفته گرامیداشت معلم دانست و افزود: روز جمعه از ساعت 9 تا 12 و سی دقیقه در تالار فرهنگ شهرکرد، معلمان نمونه استان که شامل یک معلم نمونه کشوری، 12 معلم نمونه استانی و 254 معلم نمونه منطقه ای است مورد تجلیل و تقدیر قرار می‌گیرند.

آزاد خاطرنشان کرد: شرکت گسترده معلمان استان در نماز جمعه و سخنرانی مدیرکل آموزش و پرورش پیش از خطبه های نماز از دیگر برنامه‌های محوری اولین روز هفته گرامیداشت روز معلم است.

وی با بیان اینکه دومین روز هفته معلم با عنوان "معلم زمینه‌ساز عزم ملی و مدیریت جهادی" نامگذای شده است، اظهار کرد: در این روز به صورت نمادین روز سپاس معلم در مدرسه الهام و با حضور مسئولان استانی برگزار می‎شود.

آزاد، تبیین اندیشه‌های شهید مطهری را از برنامه‌های محوری سومین روز هفته معلم اعلام کرد و گفت: بی‌شک بهره‌گیری از اندیشه‌های اصیل و ناب شهید مطهری معلمان را در ایفای نقش تربیتی خود کمک به سزایی می‎کند.

معاون پژوهش و برنامه‌ریزی نیروی انسانی اداره‌کل آموزش و پرورش استان تصریح کرد: چهارمین روز هفته معلم با عنوان "معلم مروج فرهنگ اسلامی و علمی" نامگذاری شده و مسابقه مقاله‌نویسی در رابطه با شعار سال و وبلاگ‌نویسی، سرکشی از معلمان پیشکسوت و تجلیل از مقام شهید رجب‌پور معلم پیشکسوت استان از مهمترین برنامه‌های این روز است.

آزاد از برگزاری جشنواره فیلم رشد  در دو شهر شهرکرد و بروجن خبر داد و گفت: این جشنواره همزمان با پنجمین روز هفته معلم برگزار می‎شود و همچنین در این روز جمعی از معلمان استان مهمان استاندار هستند.

وی ادامه داد: در ششمین روز هفته معلم جمعی از معلمان ارزشی و بسیجی استان توفیق دیدار با مقام معظم رهبری را دارند.

آزاد خاطرنشان کرد: آخرین روز هفته معلم که همزمان با روز پنجشنبه است و با عنوان "معلم نماد ایثار و شهادت" نامگذاری شده، فرهنگیان استان با حضور در گلزارهای شهدا بار دیگر با این بزرگان تجدید میثاق می‌کنند.

انتهای پیام/ خ ز/


کد مطلب: 14171

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/14171/معلمان-متعهد-وتوانمند-زمینه-ساز-توسعه-وپیشرفت-جامعه

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir