کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور:

۳ صحن اصلی حرم کاظمین در سه سال آینده به پایان می‌رسد

خبرگزاری تسنیم , 9 ارديبهشت 1393 ساعت 8:14

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور گفت: در طرح توسعه کربلا از چهار مرحله توسعه، یک مرحله آغاز شده است و همچنین صحن صاحب الزمان(عج)، صحن امام رضا(ع) و صحن امام جواد(ع) در کاظمین در سه سال آینده به اتمام می‌رسد.


به گزارش جهانبین نیوز، حسن پلارک با اشاره به چالش‌های موجود در این ستاد در حوزه فعالیت کشور عراق، اظهار کرد: در بسیاری از اقلام جا افتاده که ما چالش همکاری با کشور عراق را داریم در صورتی که بنده چنین حرف و شایعه را رد می‌کنم.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور با اشاره به ضعف و سهل انگاری این ستاد در سال ۱۳۸۸ خاطرنشان کرد: عدم همراهی دوستان عراقی بستگی به نوع عملکرد این ستاد دارد و گفتنی است که ما در سال ۸۸ عملکرد نامناسبی داشته‌ایم.

پلارک گفت: دوستان عراقی ما را به عنوان ایرانی‌های توانمند و کارآمد و با آن نگاهی که توانسته‌اند حرم مطهر رضوی را با آن عظمت بنا کنند تصور داشته‌اند و این انتظار را از ما داشته‌اند که همانند حرم مطهر رضوی برای آنها کار کنیم که ستاد ما نتوانست این انتظار را برآورده کند و کارهایی که در سال ۸۸ متقبل شده بود، نیمه تمام رها شد.

خدمتگزاری بی‌نظیر ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور به عراق

وی با بیان اینکه هم اکنون اعلام می‌کنم پیشنهاد همکاری‌های بزرگ از طرف کشور عراق به ما می‌شود، تصریح کرد: سهل انگاری ستاد سبب بدبینی تولیت‌های حرم نجف اشرف، کاظمین، کربلا و سامرا نسبت به ما شده بود که همین امر سبب شد که تغییر و تحول عظیمی در سیستم ستاد به وجود آوریم که در نتیجه خودمان مستقیم وارد عرصه اجرا شده‌ایم و هم اکنون اعلام می‌کنم عتبه‌ها، نه تنها پیشنهادات بزرگ به ما می‌دهند بلکه بسیاری از کارهایی که خودشان توانایی انجام آن را دارند به ما واگذار می‌کنند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور افزود: پس از جلب اعتماد و اطمینان تولیت‌های حرم، بخش‌های عمده طرح توسعه حرم مطهر حضرت امام علی(ع) و تمام صحن حضرت فاطمه(س) به این ستاد واگذار شده است و همچنین بخش‌های زیارتی که شامل شبستان‌ها، صحن‌ها و رواق‌ها به مردم ایران واگذار و کمک‌های مالی برای طرح توسعه به این ستاد واریز می‌شود و بخش‌های غیر زیارتی که شامل خدمات عمومی کتابخانه، سرویس بهداشتی و موزه می‌شود با هزینه کشورعراق به ما واگذار شده است.

پلارک گفت: شیعیان عراق تمام نذورات و کمک‌هایشان فقط در حد پول‌هایی است که در ضریح ریخته می‌شود، و فرهنگ و سیستم نذورات مردمی هنوز در کشور عراق جا نیفتاده است ولی در کشور ما ستاد بازسازی عتبات و عالیات کشور به همین منظور تشکیل شده است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور با بیان اینکه اگر تمام مردم ایران هر ماه هزار تومان به این ستاد کمک کنند، ۷۰ میلیارد تومان کمک نقدی در ماه می‌شود، تصریح کرد: اگر این کمک‌های نقدی هر ماه انجام شود در سال ۸۴۰ میلیارد تومان کمک نقدی به این ستاد می‌شود، همچنین مردم ایران، مردانی بزرگ با طبع بلند و با ادعای ابرقدرتی در جهان اسلام سبب شده‌اند که ۲هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پروژه در عراق را تقبل و شروع کنیم.

پلارک افزود: صحن حضرت زهرا با ۲۲۰ هزار متر زیربنا سه سال دیگر تحویل داده می‌شود و در دو سالی که از زمان تحویل پروژه گذشته است طبق زمان بندی انجام شده و به امید خدا در موعد مقرر این پروژه به پایان می‌رسد.

وی با اشاره به مراحل طرح توسعه کربلا خاطرنشان کرد: در طرح توسعه کربلا از چهار مرحله توسعه، یک مرحله آغاز شده است و همچنین صحن صاحب الزمان(عج)، صحن امام رضا(ع) و صحن امام جواد(ع) در کاظمین را شروع کرده‌ایم و در سه سال آینده این پروژه‌ها به اتمام می‌رسد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور خبرداد: سالانه بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان کمک‌های نقدی و غیر نقدی مردم به ستاد بازسازی عتبات و عالیات کشور فرستاده می‌شود.

کسب رتبه سوم ستاد بازسازی عتبات و عالیات خراسان رضوی

پلارک با اشاره به ویژگی‌های ستاد بازسازی عتبات و عالیات خراسان رضوی خاطرنشان کرد: ستاد بازسازی عتبات و عالیات خراسان رضوی یکی از ستادهای بسیار فعال از سال ۱۳۸۰ به بعد بوده است و در زمان تحول چهار ساله در ستاد کشور، تغییر و تحولی بزرگی در این ستاد ایجاد شده است.

وی گفت: مدیریت خوب، نیروهای ارزشمند، همت معاونین و مسئولان سبب کسب رتبه سوم ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی در سال ۱۳۹۳ شده است و در بحث فرهنگی و حوزه اجرایی بسیار فعالیت خوبی ارائه داده‌ است و این ستاد توانسته است تا به امروز رتبه سوم را کسب کند و همچنین این ستاد تعهدات ساخت صحن امام رضا(ع) در کاظمین را متقبل شده است که دو ماه آینده این تعهد شروع می‌شود و این پروژه ۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و پیش‌بینی می‌کنم که انشاالله در سال ۱۳۹۳ خراسان رضوی رتبه نخست را کسب کند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور با اشاره به پروژه‌های متقبل شده ستاد بازسازی عتبات و عالیات خراسان رضوی خاطرنشان کرد: تعویض طلای گنبد، ساخت صندوقچه قبور، ساخت درب‌های حجره‌های حرم و تأمین سنگ ایوان‌های امامین جوادین در کاظمین، از جمله پروژه‌های این ستاد است و همچنین در پروژه صحن حضرت زهرا(س)، بیمارستان کربلا، سنگ حضرت سیدالشهدا(ع) مشارکت دارند.

انتهای پیام/خ ز/


کد مطلب: 14111

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/14111/۳-صحن-اصلی-حرم-کاظمین-سه-سال-آینده-پایان-می-رسد

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir