کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

افزایش ابتلا به برخی سرطان ها در استان نگران کننده است

10 ارديبهشت 1393 ساعت 11:18

مسولان بهداشت و درمان استان نسبت به افزایش برخی سرطان ها در چهارمحال و بختیاری هشدار دادند.


به گزارش جهانبین نیوز، معاون درمان دانشگاه ، افزایش ابتلا به بیماری سرطان را نگران کننده دانست و افزود: آمار روبه افزایش سرطان استخوان در کشاورزان استان به دلیل استفاده و تماس با سموم شیمیایی از مواردی است که به شدت نیازمند پیگیری و درمان است .

دکتراکبر سلیمانی افزود: به دلیل نبود برنامه های غربالگری شیوع بیماری های سرطان به خصوص سرطان دستگاه گوارش و سینه روزبروز بیشتر می شود.

وی اظهارداشت: بیشتر بیماران سرطانی بستری در بخش ICU بیمارستان های استان با سرطان های پیشرفته دست و پنجه نرم می کنند که به دلیل تشخیص دیرهنگام، بیماری آنان به برنامه های درمان و شیمی درمانی پاسخ نمی دهد .

دکتر سلیمانی ادامه داد: دربرخی شهرستان های استان آمار ابتلا به بیماری سرطان بالاست و بررسی علت شیوع این بیماری ضروری است.

دکتر سلیمانی افزود: با اجرای برنامه های پیشگیرانه می توان ۳۰ درصد از ابتلا به بیماری سرطان جلوگیری کرد .

وی اظهارداشت: ضروری است که افراد بالای ۴۵سال هرسه سال یکبار غربالگری و کنترل فاکتور های سلامتی نظیر قند و فشارخون و ابتلا به انواع سرطان ها را بررسی کنند.

دکتر سلیمانی، دیابت را از دیگر بیماری های در حال افزایش دانست و افزود: ۷۵درصد عامل نارسایی کلیه در افراد دیالیزی دیابت و ۲۲درصد ناشی از فشار خون بالاست و تنها حدود سه درصد وابسته به ژنتیک وعوامل وراثتی است .

معاون درمان دانشگاه ادامه داد: کم تحرکی و سبک نادرست زندگی، ابتلا به دیابت و فشارخون رادر کودکان و نوجوانان افزایش داده است .

دکتراکبر سلیمانی افزود: حدود ۴۰ درصد ابتلا به دیابت ناشی از عوامل وراثتی است و مابقی آن به سبک زندگی افراد وابسته است .
وی ارتقای سطح دانش سلامت مردم و ارائه بسته های حمایتی برای کنترل و ارزیابی فاکتورهای سلامتی آنان را ضروری دانست .
انتهای خبر/ح


کد مطلب: 14103

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/14103/افزایش-ابتلا-برخی-سرطان-استان-نگران-کننده

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir