کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

20 اردیبهشت آغاز کوچ بهاره عشایر به مناطق ییلاقی کوهرنگ

5 ارديبهشت 1393 ساعت 21:00

رئیس امور عشایر کوهرنگ گفت: طبق اعلام اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تاریخ حضور عشایر به مناطق ییلاقی کوهرنگ 20 اردیبهشت ماه شروع و تا پایان شهریور ماه در مناطق ییلاقی سکونت خواهند داشت.


IMG 2071

 

                                                                                                                                                                                      به گزارش جهانبین نیوز، قوام فتاحی در گفتگو با خبرنگار کوهرنگ خبر اظهار داشت: با توجه به شروع فصل گرما و نبود علوفه لازم جهت دام عشایر کوچ را آغاز کرده اند.

رئیس امور عشایر کوهرنگ افزود:در همین راستا جلسه هماهنگی ورود عشایر و شورای عشایری شهرستان تشکیل گردید و مقرر شد جهت استقبال از عشایر،خدمات رسانی و تامین امنیت توسط ادارات دامپزشکی،شبکه بهداشت،جمعیت هلال احمر،اتحادیه عشایری و نیروی انتظامی انجام شود و نسبت به استقرار و امکانات و لوازم مورد نیاز جهت استقرار اکیپ های خدماتی ثابت و سیار اقدامات لازم انجام شود.

 

وی در ادامه گفت: امور عشایر کوهرنگ کار بازگشایی راهها و گردنه ها و مرمت ایل راههای عشایری را  آغاز نموده است تا دسترسی آسان و تردد عشایرراحت تر شود.

فتاحی با اشاره به ثبت نام یارانه های عشایر گفت: اکیپ هایی را جهت ثبت نام یارانه های عشایر در حال کوچ را در مسیر کوچ بخصوص در محل های ورود عشایر،گلوگاهها و گذرگاهها مستقر کرده ایم تا کار ثبت نام را انجام بدهند.

رئیس امور عشایر کوهرنگ در پایان گفت: عشایر شهرستان کوهرنگ بالغ بر 12 هزار خانوار و جمعیتی 50 هزار نفری می باشند و از ایل راههای تاراز،کوه سفید و هزار چمه وارد کوهرنگ می شوند و این عشایر در مناطق ییلاقی از جمله بازفت،صمصامی و مرکز کوهرنگ سکونت می کنند.


کد مطلب: 13997

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/13997/20-اردیبهشت-آغاز-کوچ-بهاره-عشایر-مناطق-ییلاقی-کوهرنگ

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir