کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری:

تبیین جایگاه واقعی زن از مهمترین نیازهای امروز جامعه است

1 ارديبهشت 1393 ساعت 13:56

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: تبیین جایگاه واقعی زن از مهمترین نیازهای امروز جامعه است و متولیان امر باید به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشند.


به گزارش جهانبین نیوز، حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام در دیدار با طلاب حوزه علمیه خواهران فاطمیه شهرکرد، حضرت زهرا(س) را الگوی همه هستی دانست و اظهار کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) کوثر است که یکی از مصادیق کوثر بودنش، فرزند ایشان امام راحل است که ولادتش در چنین روزی قرار گرفته است.

وی، امام خمینی(ره) را مصداق بارزی از کوثر، برکت و فضیلت بیان کرد و گفت: به برکت وجود امام راحل بود که نورانیت اسلام در جهان امروز جان دوباره‌ای گرفت و همه توطئه‌های دشمنان خنثی شد.

نکونام با تاکید بر اینکه خواهران طلبه باید بکوشند تا با معارف فاطمی آشنا شوند و با این آشنایی، جامعه فاطمی را تشکیل دهند، خاطرنشان کرد: به یقین اگر می‌خواهیم جامعه‌ای فاطمی داشته باشیم، باید کرامت و جایگاه زن به خوبی در جامعه تبیین شود و در این میان نقش طلاب خواهر بسیار پررنگ است.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به این که امروز دشمن در پی مخدوش کردن جایگاه زن است و برای تحقق این امر، از هیچ کاری کوتاهی نمی‌کند، افزود: باید بانوان وارد میدان شوند و راه تکاملی خود را در ریل آفرینش قرار دهند تا به کمال مطلوب خود برسند.

نکونام با تاکید بر اینکه باید برای تبیین جایگاه زن و حضرت زهرا(س) کار مطالعاتی انجام گیرد، تصریح کرد: یکی از انتظاراتی که امروز از بانوان داریم آن است که فضای گسترده تحقیقاتی برای خود بگشایند تا بتوانند به جایگاه واقعی زن پی ببرند و با زوایای وجودی آن آشنا شوند و این از نیازهای امروز جامعه است.

وی با انتقاد از این که نقش واقعی زنان به خوبی در جامعه نهادینه نمی‌شود، اظهار کرد: در حرکت و قافله نازیبای امروز دنیا برای زنان، بانوان ما با قرار گرفتن در مسیر آن‌ها، از سبک زندگی فاطمی فاصله گرفته‌اند و حاصل آن خسران برای خودشان و جامعه است.

نکونام با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با جمعی از بانوان و تاکید ایشان بر راه‌اندازی مراکزی برای تحقیقات زنان به صورت خودجوش، گفت: زنان با همه وجود وارد این عرصه شوند و فضای تحقیق و پژوهش را برای خود بگسترانند.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان این که تنها وجود پیامبر اکرم(ص) بود که می‌توانست نور بهشتی حضرت زهرا(س) را درک کند، خاطرنشان کرد: به یقین جایگاه و منزلت حضرت زهرا(س) برای هیچ کس قابل درک نیست.

نکونام به زاویه دیگر حضرت زهرا(س) که جنبه انسانیت ایشان است، اشاره کرد و افزود: حضرت زهرا(س) از جنبه نورانیت خود نزول می‌کند و در قالب یک انسان شکل می‌گیرد که در این وادی همانند دیگر انسان‌ها زندگی می‌کند و وظایفی نیز برعهده‌اش گذاشته شده است.

وی با بیان این که اگر حضرت زهرا(س) برای دیگر زنان الگو است، از زاویه نور بودنش نیست بلکه از بعد انسان بودنش است، خاطرنشان کرد: هر کس بتواند حضرت زهرا(س) را بشناسد، بهترین الگوی رفتاری، عملی و اخلاقی را برای خود انتخاب کرده است.

نکونام با اشاره به این که اگر چه حضرت زهرا(س) امتیازهای ویژه‌ای در نزد پروردگار دارد، اما این بدان معنا نیست که زنان نتوانند کارهای حضرت زهرا(س) را انجام دهند، خاطرنشان کرد: امروز مهمترین رسالت بانوان ترسیم راه اصیل اسلام که همان سبک زندگی فاطمی و قرار گرفتن در این راه اصیل است.

وی، تبیین جایگاه واقعی زن را از مهمترین نیازهای امروز جامعه دانست و گفت: زن ریحانه است و این یعنی وجود او، محیط خانه، خانواده و جامعه را عطرآگین می‌کند، به شرطی که درست در جایگاه خود قرار گیرد.

امام جمعه شهرکرد، تربیت فرزندان و مردان آسمانی را در گرو ریحانه بودن زن عنوان کرد و افزود: اگر زن می‌خواهد پرورش‌دهنده مردان آسمانی باشد باید در مرحله نخست، خود معراجی باشد و تربیت صحیح دینی را درک کرده باشد.

انتهای پیام/خ ز/


کد مطلب: 13919

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/13919/تبیین-جایگاه-واقعی-زن-مهمترین-نیازهای-امروز-جامعه

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir