کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مطالعات جامعی در حوزه گردشگری انجام نگرفته/ تاثیر گردشگری در اقتصاد نادیده گرفته شده است

23 فروردين 1393 ساعت 13:15

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش گردشگری در توسعه اقتصادی، گفت: مطالعات جامعی در حوزه گردشگری استان و کشور انجام نگرفته است.


سید سعید زمانیان در گفت‌و‌گو با جهانبین نیوز در رابطه با نقش صنعت گردشگری در شکوفایی اقتصاد اظهار کرد: متاسفانه بخش جذب توریست در کشور همواره بدون برنامه مدون بوده، در صورتی که ایران فرصت های بسیاری برای جذب توریست دارد، اما با این حال هیچگاه از این موقعیت خدادادی استفاده نشده است.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی افزود: از جمله پتانسیل های ایران برای جذب توریست می توان به منابع، مناظر و یخچال های طبیعی، کویر، دریا، جزایر و غیره اشاره کرد که بازهم تنها در موارد خاص و به صورت پراکنده جذب توریست داشته اند، اما اگر به گردشگری به عنوان یک مولفه کلی در ارتباط با اشتغال، سرمایه گذاری و ایجاد درآمد نگاه شود قطعا ایران در زمینه جذب گردشگر در دنیا بی نظیر خواهد شد.

وی با طرح این موضوع که چهارمحال و بختیاری یکی از بهترین استان‌هابرای جذب گردشگر است، تصریح کرد: متاسفانه به دلیل مشکاتی از قبیل موازی کاری و نداشتن برنامه مدون، آن طور که انتظار می رود گردشگری جایگاه خود را در اقتصاد پیدا نکرده است و ما نتوانسته‌ایم گردشگر زیادی را جذب کنیم.

وی بیان داشت: استان آثار تاریخی بسیاری برای جذب توریست در اختیار دارد که در کنار منابع طبیعی می تواند به عنوان یک موقعیت مناسب برای ارزآوری، مورد بهره برداری قرار گیرد که بخش عظیمی از آن نیز به دلیل ضعف مدیریت محقق نشده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به اینکه اکثر کشورها برنامه بلند مدت برای جذب توریست دارند، اظهار داشت: مولفه‌های سرمایه‌گذاری در بخش های سود ده و اشتغالزایی در کشور ایران رقم نخورده و مطالعات جامعی نیز در زمینه بحث توریسم و گردشگری صورت نگرفته است.

زمانیان دهکردی افزود: اکنون در بسیاری از کشورهای حوزه خلیج فارس توریست با هدف کویر گردی به آنجا سفر می کند، ایران نیز دو کویر بسیار با ارزش در اختیار دارد، اما سرمایه گذاری برای جذب توریست صورت نگرفته که این ها ضعف ما را در جذب توریست نشان می دهد.

این نماینده مردم در مجلس نهم تصریح کرد: نگاه مسئولین کشور همواره بدون توجه به زیر ساختها و به صورت گذرا بوده، اما می شود با ورود توریسم حرکت ارزشمندی در ایجاد اشتغال و ارزآوری در کشور انجام داد که قطعا یک تحول اساسی در درآمدهای کشور محسوب می شود.

نماینده مردم شهر کرد در مجلس همچنین با گلایه از عملکرد نامطلوب سازمان میراث فرهنگی و گردشگری بیان داشت: اگر بتوانیم در بحث گردشگری زیر ساختها را مهیا سازیم و کشور را معرفی کنیم قطعا در بخش اقتصادی کشور هم اثر گذار است، حتی احتمال برابری با درآمد نفت هم دور از انتظار نیست.

انتهای پیام/ خ ز/


کد مطلب: 13704

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/13704/مطالعات-جامعی-حوزه-گردشگری-انجام-نگرفته-تاثیر-اقتصاد-نادیده-گرفته-شده

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir