کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

گلایه سرپرست اوقاف چهارمحال و بختیاری از محدود بودن وقف قرآنی در استان

20 فروردين 1393 ساعت 9:23

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری با انتقاد از محدود بودن وقف در زمینه‌های قرآنی در استان، بر لزوم ترویج و تعمیق فرهنگ غنی قرآن تأکید کرد.


حجت‌الاسلام محسن غلامیان در گفت‌و‌گو با جهانبین نیوز با تأکید بر لزوم ترویج و تعمیق فرهنگ غنی قرآن در جامعه اسلامی، هدایت وقف به این سمت را زمینه‌ساز تحقق این مهم عنوان کرد و گفت: کمک مقطعی به حوزه قرآنی مؤثر و چاره‌ساز نیست.

وی با انتقاد از محدود بودن وقف در زمینه‌های قرآنی در استان، وقف تجمیعی را راهکاری مؤثر در این زمینه و دیگر حوزه‌های مورد نیاز استان دانست و گفت: در طرح وقف تجمیعی مردم می‌توانند با پرداخت مبلغی که در توان دارند واقف شوند و در طرح‌های ارزشمند مشارکت کنند.

غلامیان در خصوص تأثیر وقف در رفع مشکلات جامعه، گفت: اگر وقف به معنای واقعی در جامعه رواج پیدا کند نیاز به تأسیس و حتی ادامه فعالیت بسیاری از سازمان‌های حمایتی و مراکز خیریه وجود ندارد.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه موضوع وقف از زمان آدم تا خاتم وجود داشته است، تصریح کرد: سازمانی به قدمت اوقاف در کشور نداریم؛ در همین راستا قدمت سازمان اوقاف و حفظ موقوفات حتی در زمان سلاطین جور، خود از مسائلی است که در تبیین و ترویج فرهنگ وقف می‌تواند مورد توجه قرار گیرد.

غلامیان با اشاره به نیازهای روز جامعه و لزوم هدایت وقف به سمت این نیازها، بر اهمیت بازنگری خیراندیشان در نیاتشان تأکید کرد.

وی گفت: امروز نیازمندی‌های جامعه تغییر کرده است، بر همین اساس می‌طلبد از وقف برای مسجد و حسینیه به سمت وقف در عرصه‌های پزشکی، قرآنی، اقتصادی و غیره حرکت کنیم تا گامی هرچند محدود برای رفع مشکلات جامعه اسلامی برداشته شود.

انتهای پیام/خ ز/


کد مطلب: 13627

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/13627/گلایه-سرپرست-اوقاف-چهارمحال-بختیاری-محدود-بودن-وقف-قرآنی-استان

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir