کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

جهت تحقق شعار سال ارتقاء سطح بینش و آگاهی زنان در زمینه مصرف ضروری است

18 فروردين 1393 ساعت 13:53

مدیرکل بانوان و امور خانواده استانداری چهارمحال و بختیاری: باید نسبت به دادن بینش صحیح و تدابیر لازم در نیمی از پیکره جامعه یعنی زنان که از قدرت تاثیرگذاری بالاتری نسبت به نیم دیگر برخوردار است اقدام اساسی و جدی صورت پذیرد.


به گزارش جهانبین نیوز، فاطمه دوستی در گفتگوی اختصاصی خود با خبرنگار مشکات برین در رابطه با چگونگی نقش زنان در تحقق شعار سال در خصوص فرمایشات رهبر انقلاب (مدظله العالی) اظهار داشت: با توجه به اینکه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی با دید ژرف نگرانه و دیدبانی دقیق خود ضرورت عزم ملی را در اصلاحات اقتصادی و فرهنگی جدی احساس نموده اند، می بایست جهت تحقق منویات بلند مقام عظمای ولایت نسبت به دادن بینش صحیح و تدابیر لازم در نیمی از پیکره جامعه یعنی زنان که از قدرت تاثیرگذاری بالاتری نسبت به نیم دیگر برخوردار است و در واقع می تواند کل جامعه را به سمت تعالی و رشد یا به سمت انحطاط و سقوط بکشاند، اقدام اساسی و جدی صورت پذیرد و برای رسیدن به این مهم قبل از هر چیز ارتقاء سطح بینش و آگاهی زنان در زمینه مصرف ضروری است.

وی افزود: با وجود هجمه های همه جانبه دشمن علیه کشورمان, ما باید پایه های اقتصاد کشور را محکم و آسیب ناپذیر سازیم و در این بین برنامه ریزان می بایست تلاش کنند اولویت ها را مشخص کنند.

دوستی ادامه داد: چه در حوزه فرهنگ و چه بخش های دیگر، برنامه ریزان باید اولویت ها را مشخص کنند. مثلا اگر در مورد موضوعات مهمی مثل آب، نان، انرژی ... اولویت گذاری کنیم و در یک مقطع زمانی روی بهره وری بر این کشور افزوده می شود و برای این کشور اندوخته می شود.
مدیر کل بانوان و امور خانواده استانداری چهارمحال و بختیاری بیان کرد: هر چه اولویتها محدودتر و با برنامه تر و بر اساس شاخص باشد، ما زودتر به هدف باز گرداندن اسراف به ریل درست مصرف کردن نائل می شویم.

نقش بانوان در اصلاح الگوی مصرف
فاطمه دوستي با اشاره به نقش بانوان در اصلاح الگوی مصرف، تصریح کرد: اصلاح الگوی مصرف یک کار ملی است و تا عزم ملی برای این کار نباشد، نتیجه مناسب حاصل نمی شود و برای این منظور تصحیح الگوی مصرف می بایست هم کوتاه مدت باشد و هم بلند مدت.

وی ادامه داد: از آنجا که این عزم از راس نظام شروع شده است، می توان امید داشت به بدنه هم سرایت نماید و در برنامه های بلندمدت برنامه ریزی و مدیریت کلان کشور، در برنامه ۵ ساله و سالانه کشور و هم در برنامه ریزی های کلان فرهنگی خودش را نشان بدهد.

دوستی اضافه کرد: از سوی دیگر نباید از برنامه های کوتاه مدت نیز غفلت کرد و استفاده از تجارب سایر کشورها و بهره مندی از برخی الگوهای مصرف صحیح در حوزه های مختلف این جوامع، در کوتاه مدت می تواند کارساز باشد.

آموزش همگانی راهکار تحقق اصلاح الگوی مصرف
وی بیان کرد: علاوه بر این استفاده صحیح از منابع مختلف در کشور، در سازمانها، نهادها، خانواده ها و افراد جامعه و آموزش همگانی نیز در کوتاه مدت می تواند نقش بسیار موثری داشته باشد.

مدیر کل بانوان و امور خانواده استانداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه، سال گذشته در حوزه اقتصاد آن طور که باید و شاید موفق نبودیم بیان کرد: مدیریت در هر حوزه اقتصادی شامل یک رویکرد میان مدت و بلند مدت می باشد. لذا می بایست این رویکرد در آغاز تبدیل به یک گفتمان بشود.

وی ادامه داد: گفتمان رایج در حقیقت تولید ایده ها و افکار و نظریه های گوناگون پیرامون یک رویکرد و یا استراتژی است. اگر این تبدیل به گفتمان رایج شود به تدریج تبدیل به یک فرهنگ می شود. و نسبت به آن در افکار و باور عمومی یک علقه و دلبستگی ایجاد می شود و به عنوان یک هنجار مثبت در جامعه به آن نگاه می شود.

دوستی بیان کرد: هرگاه یک فرهنگ تبدیل به یک هنجار مثبت شد، زمینه تبدیل شدن آن به یک رفتار فردی و اجتماعی به خوبی فراهم می شود لذا می توان امید تغییرات بزرگتری را نیز داشت.

قطعنامه اروپایی فاقد مشروعیت و مقبولیت

مدیرکل امور بانوان و امور خانواده استانداری استان در آخر با اشاره به قطعنامه اتحادیه اروپا اعلام کرد: من معتقدم این قطعنامه نه مشروعیت دارد و نه مقبولیت.

انتهای پیام/


کد مطلب: 13601

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/13601/جهت-تحقق-شعار-سال-ارتقاء-سطح-بینش-آگاهی-زنان-زمینه-مصرف-ضروری

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir