کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عضو کمیته علمی مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی:

برخی سیاست های استان های همجوار، چهارمحال و بختیاری را در بن بست قرار داده اند/ احداث تونل بهشت آباد، زلزله خیزی منطقه را تجدید می کند

6 فروردين 1393 ساعت 12:01

یکی از اعضای کمیته علمی در مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری گفت: برخی سیاست های استان های همجوار چهارمحال و بختیاری را در حالت فقر و بن بست نگه داشت.


دکتر رحیم علی محمدی در گفت و گو با خبرنگار جهانبین نیوز گفت: مردم اردل بیشترین ضرر را از احداث تونل و سدبهشت آباد می کنند.


علی محمدی افزود: احداث سد بهشت آباد در مکان فعلی زلزله خیزی منطقه را تجدید می کند و چشمه های آب شرب مردم اردل را از بین می برد.
وی تصریح کرد: استان اصفهان اجازه توسعه به چهار محال و بختیاری را نداده و از ابتدا آن را در حالت فقر نگه داشته است.
علی محمدی با اشاره به تونل سبزه کوه خاطر نشان شد: این پروژه استانی اگر با این روند پیش برود همچنان تا ۱۰۰سال آینده پابرجا بوده و امکان دستیابی به آب های سطحی توسط کشاورزان را کاهش داده  و  این در حالی است که تونل گلاب با سرمایه شخصی به صورت سریع حفر شده است.

این عضو کیته علمی در مرکز تحقیقات جهاد با بیان این مطلب که" تونل بهشت آباد و گلاب مکمل یکدیگر هستند" اذعان داشت: تونل گلاب ابتدا برای آب شرب شهرستان کاشان حفر شد اما اکنون شاهد آنیم که این تونل به جای دیگری رسیده است.

وی دلایل احداث تونل گلاب را غیر قابل توجیه ارزیابی کرد و اظهار داشت: در احدث تونل گلاب باید تمامیت رودخانه زاینده رود حفظ شود.











کد مطلب: 13404

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/13404/برخی-سیاست-های-استان-همجوار-چهارمحال-بختیاری-بن-بست-قرار-داده-اند-احداث-تونل-بهشت-آباد-زلزله-خیزی-منطقه-تجدید-می-کند

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir