کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

92، سالی که رخت بربست:

نگاهی کوتاه بر آنچه در 92 گذشت، عزمی بلند برای ایرانی آبادتر

2 فروردين 1393 ساعت 22:03


به گزارش جهانبین نیوز، سال ۹۲، سالی که با نامگذاری رهبرمعظم انقلاب(مدظله العالی) به نام سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی آغاز شد، این نامگذاری نوید دهنده سالی پراز پیچ و خم در جنبه های مختلف حرکت کشور به سمت جلوبود.

تکاپو و جنب و جوش احزاب و آحاد مردم از اوایل این سال برای ورود به عرصه سیاسی و حضور در انتخابات سرنوشت ساز ریاست جمهوری هم از شور و حال خاصی برخوردار بود.

در چهارمحال و بختیاری هم همه دستگاه های برگزار کننده اعم از دولتی، ناظر، بازرس، امنیتی و ... عزم خود را برای برپایی انتخاباتی سالم و پرشور جزم کردند و در تحقق شعار حماسه سیاسی قدم های استواری برداشتند.

حضور پرنشاط در پای صندوق های رای در ۲۴ خرداد ۹۲ برای انتخاب رئیس جمهور و همچنین انتخاب اعضای شورای شهر یکی دیگر از جلوه های تبعیت از ولایت و اقدام برای ساختن ایرانی پایدار، باصلابت و استوار برای مردم چهارمحال و بختیاری بود.

در این میان با انتخاب حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی، احزاب و نهادهای انقلابی با اعلام مقبولیت و احراز سالم بودن انتخابات و همچنین عدم دستکاری در این انتخابات بزرگ، علی رغم ادعای کذب سال۸۸، دهان فتنه گران ومدعیان تقلب درانتخابات واربابان خارجی شان بسته شد.

با استقرار دولت واعلام لیست نامزدهای پست ها ی وزارتی مجلس هم کلیه کمیسیون های مربوطه را برای احراز صلاحیت های وزارتی افراد به کار می بندد و کابینه دولت در اوایل شهریور ماه با جدیت کار خود را آغاز می کند. البته روند تغییرات علی رغم شعارانتخاباتی آقای روحانی مبنی بر"ثبات مدیریت" درلایه های مختلف مدیریتی سراسر کشور وتا تغییرآخرین فرماندار انجام شد. بعنوان نمونه همه ۹فرماندار چهارمحال وبختیاری تغییر می کنند.

از سویی دیگر ایران اسلامی آماده حضور در نشست های مذاکراتی ژنو و قرقیزستان می شود تا از تمامیت هسته ای خود دفاع کند. در دو نشست اولیه این مذاکرات نتایج قابل توجهی بدست نمی آید اما در اواخر دی ماه و در نشست ژنو یک توافقاتی نه چندان رضایت مندانه با ابهامات و سوالات مختلف به وقوع می پیوندد.

متن توافق نامه ژنو در رسانه های مختلف به ترجمه گذاشته می شود و اظهار نظرهای دلسوزان نظام ارائه می شود که این انتقادات منجر به توهین به تاکسیرانان ولبوفروش ها توسط مشاور رییس جمهور ونهایتا اهانت رییس جمهور محترم مبنی برکم سواد خواندن منتقدان ژنو می شود.

در این روند استراتژیست کلان نظام وچشمان همیشه بیدار رهبری درتمام مراحل کمافی السابق با تدابیر داهیانه خویش این فضا راهدایت می نمایند وبا اعلام صحیح بودن اصل مذاکره، وحمایت از مذاکره کنندگان وشرح صدر هردوطرف(حمایت کنندگان از توافق ومنتقدان) اعلام می دارند که "به مذاکرات خوشبین نیستم".

مقامات دولت آمریکا که از مذاکرات (به اصطلاح خود) با دستی پر بیرون آمده اند در اولین اقدام، با مطرح کردن شعار همیشگی "گزینه های روی میز" تعهدات خود را اعم از برداشتن تحریمها وپذیرش حق غنی سازی ایران را زیر پا می گزارند.

این درحالی است که ملت بیدار وهمیشه درصحنه پاسخ دندان شکنی به یاوه گویان می دهند ویک بار در ۱۳ آبان نشان می دهند که اعتماد به آمریکا را از اساس اشتباهی جبران ناپذیر می دانند و در راهپیمایی روز دانش آموز و تسخیر تاریخی لانه جاسوسی، ثابت می کنند سقف بی اعتمادی به دشمن دیرینه خود را بلند تر از گذشته می دانند.

باردیگر در ۲۲بهمن ۱۳۹۲ هم با افزایش فشارهای روانی آمریکا بر ایران با حضور خود در راهپیمایی حماسه آفرین، پاسخ تهدیدات توخالی را دادند ونشان دادند که گزینه های روی میز ما به عمق وجود تمام ایرانی ها پیوند خورده است واین گزینه متفاوت تر از گزینه های آنهاست ودرجنگ تحمیلی هم آن را تست کرده اند.

حال از آنجا که سکاندار اصلی این انقلاب دلسوزانه تر ازهرشخصی فعالیت های مردم ومسئولین را رصد می نمایند با تدبیر دیگری باابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی برگ زرینی دیگر درهدایت های خویش برجای می گذارند ونهایتا انتظار نهایی خود را درجمع خبرگان رهبری به تفصیل بیان داشته ومجموع محورهای بیانات خود را برای تبدیل شدن به یک گفتمان به معنای تبدیل به باور عمومی از مردم ومسئولین می طلبند.

اکنون باید دید در سال ۱۳۹۳ که با نام " فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی" نامیده شده است مردم و مسولان کشور، باعزمی راسخ تر از گذشته چگونه به فتح قله های مختلف پیشرفت می پردازند.
انتهای خبر/ح


کد مطلب: 13359

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/13359/نگاهی-کوتاه-آنچه-92-گذشت-عزمی-بلند-ایرانی-آبادتر

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir