کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

استاندار چهارمحال و بختیاری:

۶۰درصد قنات های چهارمحال و بختیاری خشک شده

بسیج نیوز , 28 اسفند 1392 ساعت 22:47

استاندار چهارمحال و بختياري گفت: افزون بر ۶۰ درصد قنات هاي چهارمحال و بختياري در شش سال گذشته خشک و سطح منابع آب زيرزميني در استان ۲۳ متر كاهش پيدا كرده است.


به گزارش جهانبین نیوز، قاسم سلیمانی دشتکی در نشست شهرداران و مديرعامل سازمان همياري شهرداري هاي چهارمحال و بختياري، اظهار داشت: تحول در پيشرفت استان نيازمند اجراي پروژه هاي بزرگ و عمراني است.

استاندار چهارمحال و بختیاری تأكيد كرد: رونق اقتصاد، افزايش كسب درآمد، ارتقاي معيشت مردم و بهبود وضعيت اشتغال باعث توسعه سريع تر شهرداري ها و رسيدن به پيشرفت پايدار و همه جانبه مي شود.

وي در بخش ديگري از سخنان خود مسئله آب را يكي از بحث هاي مهم و حياتي در چهارمحال و بختياري و كشور دانست و افزود: اكنون بيش از ۹۰ درصد صنايع و افزون بر ۷۰ درصد كشاورزي استان از منابع آب زيرزميني استفاده مي كنند.

سليماني دشتكي به خشك شدن افزون بر ۶۰ درصد قنات هاي چهارمحال و بختياري به دنبال خشكسالي هاي شش سال گذشته اشاره و تصريح كرد: در اين مدت سطح منابع آب زيرزميني در استان ۲۳ متر كاهش پيدا كرده است.

استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به سرانه مصرف ۲۰۰ ليتري هر ايراني در شبانه روز گفت: اكنون اين ميزان مصرف در اصفهان ۳۰۰ ليتر بوده كه ۱۰۰ ليتر بالاتر از ميانگين كشوري است.

وي فرسودگي و عمر بالاي كارخانجات، آبياري محصولات كشاورزي به صورت غرقابي، استقرار صنايع آبي و آبياري فضاي سبز اصفهان را يكي از علت هاي هدرروي آب در آن استان اعلام و خاطرنشان كرد: با صرفه جويي ۱۰ درصدي در مصرف آب، انتقال كارخانجات به كنار منابع پايدار آب، تغيير الگوي كشت و تجهيز زمين هاي كشاورزي به شبكه آبياري نوين از مهم ترين راه هاي كاهش مصرف و بهبود مديريت آب هستند.

انتهای پیام /خ ز/


کد مطلب: 13328

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/13328/۶۰درصد-قنات-های-چهارمحال-بختیاری-خشک-شده

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir