کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس امور ارضی کشور در گفتگو با جهانبین:

یگان حفاظتی اراضی تشکیل می شود/ عزم دولت برای سند دار کردن کلیه زمین های کشاورزی

4 فروردين 1393 ساعت 11:16

رئیس امور اراضی کشورگفت: بیش از ۷۰ درصد از زمین های کشارزی کشور فاقد سند هستند به همین منظور وزارت خانه جهاد کشاورزی تمصیم دارد این موضوع را در سال جدید با جدیت پیگری کند.


به گزارش خبرنگار جهانبین نیوز قباد افشار در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز،با اشاره به مشکلات عدیده کشاورزان به منظور عدم تهیه سند برای زمین کشاورزی خود خاطر نشان شد: رئیس امور اراضی کشورگفت: بیش از ۷۰ درصد از زمین های کشارزی کشور فاقد سند هستند به همین منظور وزارت خانه جهاد کشاورزی تمصیم دارد این موضوع را در سال جدید با جدیت پیگری کند.

وی همچنین از تشکیل یگانه حفاظتی اراضی در استان چهارمحال و بختیاری تا اوایل سال ۹۳ خبر داد وافزود: به منظور حفظ کاربری اراضی، جلوگیری از تخریب آن و تامین امنیت غذای مردم، سازمان جهاد کشاورزی اقدام به تشکیل یگانه های حفاظتی کرده که بیش از ۹ استان کشور این طرح اجرا شده است.


افشار ، توسعه تولید را سبب پیشرفت کشور دانست و تصریح کرد: مدیران ما باید روند تولید را در استان های خود سهل و آسان کنند و امکانات لازم را جهت پیشرفت در اختیار تولیدکننده قرار دهند.

وی در پایان گفت: کشور نیازمند اسفتاده از منابع محدود آب و خاک است و ما باید به سمت مدیرت علمی زمین پیش برویم و از هرگونه تغییر کابری غیر مجاز جلوگیری کنیم.

رئیس امور ارضی کشور، توجه به ظرفیت های داخلی کشور و سهل کردن راه تولید بویژه در بخش کشاورزی از مهم ترین راهکارهای تحقق اقتصاد مقاوتی است.

افشار با اشاره به توانای بالای استان چهارمحال و بختیاری در تولید محصولات باغی افزود: ظرفیت های کشاورزی کشور حداقل دو برابر اکنون است و باید به سمت باالفعل درآوردن این منابع خدادا دی باشیم این درحالی است که کشور برای تحقق این هدف هیچ نیازی به خارج از کشور ندارد.

وی تامین امنیت غذای و حفظ منابع پایدار را دو پایه اساسی واصلی وزارت خانه جهاد کشاورزی برشمرد و تصریح کرد: تامین مایحتاج مردم،  یکی زا ارکان های اسقرار حکومت هر ملتی است و کشوری که در تامین آن ناتوان باشد نمی تواند امنیت اجتماعی مردم را تضمین کند.
افشار خاطر نشان شد: مدیریت خاک،آب، تولید ،کشت، منابع و مدیرت بر بازار از محورهای اصلی تامین امنیت غذای کشور هستند.
افشار در ادامه، اذعان داشت: در شرایط کنونی تولید در کشور ایران صرفه اقتصادی ندارد و تولید کنندگان ما مشکلات زیادی روبه رو هستند به همین منظور باید به هر شکلی تولید کننده را حمایت کنیم.
انتهای خبر/ح


کد مطلب: 13259

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/13259/یگان-حفاظتی-اراضی-تشکیل-می-شود-عزم-دولت-سند-دار-کردن-کلیه-زمین-های-کشاورزی

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir