کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امام جمعه موقت شهرکرد:

حضرت زهرا(س) شهید دفاع از ولایت

بام ایران خبر , 24 اسفند 1392 ساعت 11:26

امام جمعه موقت شهرکرد گفت: بالاترین امتحان حضرت زهرا(س) ولایت پذیری و دفاع از ولایت بود که ایشان در این آزمون سربلند و سرافراز بودند.


به گزارش جهانبین نیوز، حجت الاسلام فاطمی با تسلیت و بزرگداشت ایام شهادت حضرت زهرا(س) اظهار داشت: حضرت زهرا(س) بهترین عمل کننده به قرآن و فرمایشات رسول خدا(ص) بودند و در مقابل شبه کودتایی که بر علیه ولایت و جانشینی امام علی(ع) شکل گرفت ایستادند و از ولایت تا پای جان دفاع کردند.

فاطمی حضرت زهرا(س) را شهید ولایت دانست و گفت: لحظه لحظه زندگی دختر رسول خدا(ص) الگویی است برای همه مسلمانان و زنان.

وی بیان داشت: در احادیث آمده است که فاطمه(س) لیله القدر است و اوصاف الهی در وجود آن حضرت به ودیعه گذاشته شده است و ما از شناخت دقیق ابعاد وجودی ایشان عاجزیم.

فاطمی با اشاره به روایت دیگری از امام علی(ع) اذعان داشت: پیامبر می فرمود: فاطمه به منزله قلب من است و در واقع جایگاه حضرت زهرا(س) آن قدر والاست که به قلب دین و اسلام تشبیه شده است.

وی گفت: یکی از فضیلتهای حضرت زهرا(س) این بود که جبرئیل برایشان نازل می شد و برایشان صحبت می کرد از این رو آن حضرت را محدثه می نامند.

فاطمی اظهار داشت: حضرت زهرا(س) یکی از مصادیق آیه تطهیر است و به دلیل طهارت ذاتی در اخلاق و کردار و رفتار ایشان را طاهره می نامند.

وی با اشاره به شان نزول سوره انسان تصریح کرد: این سوره از اخلاص عمل، ایثار و از خودگذشتگی و ملاطفت حضرت زهرا(س) و خانواده ایشان حکایت می کند.

فاطمی افزود: امروز بانوان و زنان مسلمان با الگو قرار دادن سیره زندگی حضرت زهرا(س) در حفظ کرامت انسانی و حجاب و عفاف و ساده زیستی بکوشند و در زمینه همسرداری و تربیت فرزند اهتمام ویژه ای داشته باشند.

انتهای پیام/


کد مطلب: 13248

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/13248/حضرت-زهرا-س-شهید-دفاع-ولایت

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir