کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امروزه چیزی که مُد شده مُده!

بام ایران خبر , 24 اسفند 1392 ساعت 7:51

دم عیده و بحث مد داغه داغه گفتم من هم تا از مد نیفتادم یه خورده درمورد مد حرف بزنم که با مد روز پیش برم و دمده نشم.


به گزارش جهانبین نیوز، امروزه چیزی که مُد شده مُده. دم عیده و بحث مد داغه داغه گفتم من هم تا از مد نیفتادم یه خورده درمورد مد حرف بزنم که با مد روز پیش برم و دمده نشم.

هیچ دقت کردین که ماها تو زندگیمون چقدر با مد خودمون رو تطبیق میدیم؟ اصلا انگار مد شده متد زندگیمون! همه تو تلویزیون تظاهرات مردم زمان شاه رو دیدیم خب دیدین اکثرا مردم شلوارهای دم پا گشاد داشتن و اکثرا دم آرنج کتشون وصله داشت یا مثلا موهاشون وزوزی بود.

بعد انقلاب شد و رفته رفته تیریپ مردم هم عوض شد. دهه ی شصت به دلیل روحیه ی انقلابی در مردم تیپ مردم وزین شده بود ولی بعد از اتمام جنگ و با روی کار اومدن دولت کارگزاران آروم آروم تیریپ مردم هم به روز میشد یادمه زنها مانتوی بنفش چین دار و مردها هم شلوار خمره ای چین دار با انواع و اقسام رنگها می پوشیدن با پشت موهای دسته جارویی.

دوران عوض شد و دولت اصلاحات اومد و از بیخ و بن اصلاح اساسی نمود تیپ مردم رو کم کم از بالا و پایین لباس ها کوتاه شد خب تعجب نداره که مگه وقتی میری موهات رو اصلاح کنی اونها رو کوتاه نمیکنی خب دولت اصلاحات هم داشت تیپ مردم رو اصلاح میکرد مجبور بود کوتاهشون کنه دیگه یادمه شلوار برمودا که اومده بود یا آستین های ثلث همه مردم با تعجب به هم خبر میدادن ولی هیچ کسی هم عین خیالش نبود و به راحتی استفاده میکردن خب مد بود دیگه دوران گذشت و دیگه کار هم از کار گذشت لباس ها انواع و اقسام مختلفی پیدا کرد دخترها یه روز چفیه میبستن کلشون یه روز دیگه روسری تاجیکستانی.

تعجب من از این بود که هر کس هر چی میپوشید بقیه هم بدون توجه به نوع پوششش همون رو میپوشیدن مثلا طرف تو ماهواره میدید فلان خواننده ی غربی فلان تیپ رو زده این طرف تو ایران هم یارو بدون توجه به اینکه اون لباس چه معنایی داره میرفت و اون لباس رو میپوشید.

ای کاش ماجرا فقط در همین جا تموم میشد بحث مد به همه جا کشیده شد حتی تو مراسمات مذهبی؟؟؟؟؟؟؟ مثلا یه سال محرم یه کلاه هایی مد میشه که این کلاه مخصوص قمه زنی بود بعدش میبینی همه عالم و آدم همون کلاه رو تو محرم گذاشتن سرشون! و باز هم ایکاش ماجرا در همین جا تموم میشد... دیدید تازگی ها کلمه ی دکتر هم مد شده و جلوی اسم هرکی که میخواد ابراز وجود کنه یه دونه دکتر میزارن؟؟؟

بعضی ها هم کمپلت زندگیشون رو بخاطر مد میریزن به هم مثلا یه مدت مهندسی مد شده بود همه میرفتن رشته های مهندسی بعد دکتری مد شد همه رفتن پزشکی بدون اینکه ببینن اصلا میتونن درس بخونن یا در آینده میتونن شغلی داشته باشن این شد که الان کلی مهندس و دکتر بیکارن خب عزیزم مشکل مشکله مده نه دولت. خلاصه اینکه به دور و برمون خوب نگاه کنیم می بینیم که هر کس به نوعی داره از یه مدی تبعیت میکنه بدون اینکه فکر کنه این حرکتش چه تبعاتی داره و چه معنایی میده.

اما خدایی عقلی بهتر نیست به مدی که انتخاب می کنیم به راهی که می ریم بیشتر توجه کنیم و بازیچه هر مدی نشیم! یادمون نره ما انسانیم اشرف مخلوقات همون که خدا به خاطر آفرینشش به خودش احسنت گفت...

انتهای پیام/


کد مطلب: 13222

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/13222/امروزه-چیزی-م-د-شده-م-ده

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir