کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پیوند زناشوئی از شیرین‌ترین پیوندها در روابط انسانهاست

24 اسفند 1392 ساعت 7:57

کارشناس مسائل دینی گفت: کسانی که در زندگی زناشوئی جویای سعادت و خوشبختی هستند هم در گزینش همسر و هم در نحوه تنظیم روابط خانوادگی بایستی به تعالیم مقدس و ارزشمند اسلام تاسی کنند.


به گزارش جهانبین نیوز، حجت الاسلام زمانپور در خصوص اهمیت و نقش خانواده در زندگی بشر اظهار داشت: خانواده کانونی است که باید برای حفظ حرمت و کرامت انسان و تامین سلامت جسمانی و روانی و رشد معنوی او استحکام یابد.

زمانپور افزود: قوام خانواده به منظور تداوم، انسجام جامعه و تامین محیطی سالم برای زیستن انسانها ضرورتی انکار ناپذیر است.

وی تصریح کرد: در کانون خانواده همسران نسبت به یکدیگر وظایفی برعهده دارند که از حقوق آنان سرچشمه می گیرد و این وظایف باید به شکل متقابل مورد توجه قرار گیرد تا در سایه ایفای نقش همسران، این کانون بنیادین تقویت و تعالی یابد.

زمانپور پیوند زناشوئی را از شیرین ترین پیوندها در روابط انسانها دانست و بیان داشت: خانواده کانونی است برای امنیت، آرامش، مودت و آسایش زن و مرد.

وی گفت: برخورداری از همسر خوب و شایسته در زندگی یکی از نعمتهای بزرگی است که خالق هستی به بندگان خویش عنایت می کند.

زمانپور افزود: برای اکتساب چنین نعمتی تعالیم عالیه اسلام علاوه بر آنکه ملاکها و معیارهایی را در امر انتخاب همسر بیان می کند دارای رهنمودها و دستوراتی است که بدون شک باید بر روابط خانوادگی هر فرد مسلمان حاکم باشد.

وی تاکید کرد: بدون شک کسانی که در زندگی زناشوئی جویای سعادت و خوشبختی هستند و با همه وجود در پی شاد زیستی در کانون گرم خانواده می باشند هم در گزینش همسر و هم در نحوه تنظیم روابط خانوادگی بایستی به این تعالیم مقدس و ارزشمند تاسی کنند.

زمانپور با اشاره به آیه ۲۱ سوره روم گفت: خداوند در قرآن کریم خانواده را کانون آرامش می داند و می فرماید: از نشانه های خدا این است که همسرانی از جنس خودتان برای شما آفرید تا در کنار آنان آرامش یابید و در میانتان مودت و رحمت قرار داد.

وی توجه به هجمه های دشمنان که از طریق مختلف نظیر رسانه و اینترنت و ماهواره در جهت از بین بردن اهمیت و جایگاه خانواده و تربیت فرزند و نسل دارند را ضروری عنوان کرد.

انتهای پیام/


کد مطلب: 13221

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/13221/پیوند-زناشوئی-شیرین-ترین-پیوندها-روابط-انسانهاست

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir