کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تیم مذاکره کننده ایران نگاه واقع بینانه ای نداشتند/ حمایت از تیم مذاکره کننده دلیلی بر عدم انتقاد نیست

21 اسفند 1392 ساعت 12:00

کارشناس مسائل بین المل و معاون پژوهش حوزه علمیه گفت: حمایت ما از تیم مذاکره کننده دلیلی بر عدم انتقاد نمی شود .تیم مذاکره کننده ایران نگاه واقع بینانه ای نداشتند.


حجت الاسلام باقر مختاریان در گفت و گو با خبرنگار جهانبین نیوز افزود: سخنان رهبری، محور تمامی امور است و ما بایستی به تاسی از مقام عظمای ولایت که به طور قاطعانه از تیم مذاکره حمایت کرد از آن ها حمایت کنیم و این بدین منظور نیست که تیم مذاکره کننده را مورد انتقاد قرار ندهیم.

معاون پژوهش حوزه علمیه گفت: مسولان ما نگاه واقع بینانه ای نسبت به طرف مذاکره کننده نداشتند و باید توجه می کردند که چه چیزی از دست داده ایم و در قبال آن چه چیزی به دست آوردیم

مختاریان ادامه داد: آمریکا و اسرائیل از  ایران ترسی ندارند و آن چیزی که باعث خوف آنان از ملت ایران می شود، پیشرفت این کشور در تمامی عرصه هاست .
وی  افزود: اگر جمهوری اسلامی ایران فعالیت های هسته ای خو را متوقف کند با زهم دست از سر ملت ما برنخواهند داشت و به بهانه های دیگر این کشور را مورد تهاجم قرار می دهند.

وی تصریح کرد: در چند سال اخیر متاسفانه علاوه بر تحریم ها وجه تبلیغاتی تحریم، این روند را در جامعه ما به وجود آورده که اگر ترحیم ها برداشته شوند اوضاع مملکت بهبود خواهد یافت، این در حالی است که از بعد از انقلاب، دیدیم که استراتژی تحریم جواب نداده است.
این کارشناس مسائل بین المللی با اشاره به حکم اسلام در مورد قاعده ممنوعیت برتری غیر مسلمان بر مسلمان خاطر نشان کرد: حکم اسلام در بحث دیپلماسی به ما نشان می دهد که نباید امتیازی به غیر مسلمان داده شود تا بر مسلمان برتری داده شود، این قاعده باید در روند فعالیت مسولان نمایان شود تا راه برتری بیگانه بر ما بسته شود.

وی خون شهدا و آرمان های آنان را یک اصول اساسی برشمرد که باید در مذاکرات مد نظر قرار گیرد و نباید به سمتی برویم که حاصل آن تعطیلی انرژی هسته ای شود.
انتهای خبر/م


کد مطلب: 13185

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/13185/تیم-مذاکره-کننده-ایران-نگاه-واقع-بینانه-نداشتند-حمایت-دلیلی-عدم-انتقاد-نیست

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir